vraag 26
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18-05-2018 16:41
Lijkt mij ook goed, omdat investeren toch voor kwaliteitsverbetering zorgt. Buiten het onderwijs zou je nog kunnen zeggen dat investeren gedaan wordt om winst te krijgen, maar dat lijkt me hier niet aan de orde. Anders gezegd: Is er een ander doel bij het investeren in onderwijs dan kwaliteitsverbetering?metteke schreef:Is 'kwaliteit' bij het tweede bolletje noodzakelijk?
Een antwoord als 'Het door het leenstelsel vrijgekomen geld kan geïnvesteerd worden in het onderwijs." lijkt mij goed...
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21-05-2018 10:12
Een andere blik op vraag 26
Dit is een ingewikkelde klus voor havoleerlingen / niveau 3F. Ik heb een poging tot verheldering van de argumentatie gedaan, die overigens openstaat voor discussie. Zie ook het fotootje.
Er is volgens mij sprake van een verzwegen hoofdargument, namelijk: '…, want je besteedt de uitgaven aan onderwijs dan beter.' Daaronder: '…, want er komt dan 800 miljoen euro vrij en die kan en moet worden uitgegeven aan de kwaliteit van het onderwijs.' De rechtvaardiging daarvan luidt: 'Elke euro die je aan onderwijs uitgeeft moet zo goed mogelijk worden besteed' (tweede zin alinea 6). Nogmaals: er zijn ongetwijfeld andere zienswijzen mogelijk.
Dit is wat mij betreft niet meer argumenteren op 3F-niveau. De vraag is dan wat je moet met antwoorden waarin de rechtvaardiging als hoofdargument wordt gegeven. Ik neig naar goedkeuren.

Er is volgens mij sprake van een verzwegen hoofdargument, namelijk: '…, want je besteedt de uitgaven aan onderwijs dan beter.' Daaronder: '…, want er komt dan 800 miljoen euro vrij en die kan en moet worden uitgegeven aan de kwaliteit van het onderwijs.' De rechtvaardiging daarvan luidt: 'Elke euro die je aan onderwijs uitgeeft moet zo goed mogelijk worden besteed' (tweede zin alinea 6). Nogmaals: er zijn ongetwijfeld andere zienswijzen mogelijk.
Dit is wat mij betreft niet meer argumenteren op 3F-niveau. De vraag is dan wat je moet met antwoorden waarin de rechtvaardiging als hoofdargument wordt gegeven. Ik neig naar goedkeuren.

Jacquelien
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14-05-2016 11:52
Re: Een andere blik op vraag 26
ik ben het hiermee eens, er wordt gevraagd naar HOOFDargumenten en niet naar de onderbouwing daarvan!jkool schreef:Dit is een ingewikkelde klus voor havoleerlingen / niveau 3F. Ik heb een poging tot verheldering van de argumentatie gedaan, die overigens openstaat voor discussie. Zie ook het fotootje.
Er is volgens mij sprake van een verzwegen hoofdargument, namelijk: '…, want je besteedt de uitgaven aan onderwijs dan beter.' Daaronder: '…, want er komt dan 800 miljoen euro vrij en die kan en moet worden uitgegeven aan de kwaliteit van het onderwijs.' De rechtvaardiging daarvan luidt: 'Elke euro die je aan onderwijs uitgeeft moet zo goed mogelijk worden besteed' (tweede zin alinea 6). Nogmaals: er zijn ongetwijfeld andere zienswijzen mogelijk.
Dit is wat mij betreft niet meer argumenteren op 3F-niveau. De vraag is dan wat je moet met antwoorden waarin de rechtvaardiging als hoofdargument wordt gegeven. Ik neig naar goedkeuren.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 17-05-2018 18:51