vraag 13
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 12-05-2016 21:46
vraag 13
Uit zijn reactie blijkt dat hij niet accepteert dat de natuur wrede trekjes heeft. Hij legde de schuld bij de mens.
Veel leerlingen geven zo'n soort antwoord.
Veel leerlingen geven zo'n soort antwoord.
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 10-05-2017 23:07
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 10-05-2017 23:07
Ik merk dat verrassend veel van mijn leerlingen het woordje 'noch' niet lijken te kennen en daardoor denken dat de minister juist wel wat anders te doen had dan zich met potvissen bezig te houden. Ook met 'tekenend' hebben ze moeite. Herkenbaar? (Wel fout uiteraard, slechts een constatering die mij verrast).
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13-05-2017 11:54
Ja, herkenbaar. Meeste leerlingen geven aan dat de minister wel wat beters te doen had dan potvissen redden (of iets in die strekking).Matthijs603 schreef:Ik merk dat verrassend veel van mijn leerlingen het woordje 'noch' niet lijken te kennen en daardoor denken dat de minister juist wel wat anders te doen had dan zich met potvissen bezig te houden. Ook met 'tekenend' hebben ze moeite. Herkenbaar? (Wel fout uiteraard, slechts een constatering die mij verrast).
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24-04-2016 23:46
Een leerling schrijft: "Het geeft aan dat zelfs de minister heel serieus meegaat in de gedachte dat mensen de veroorzakers van dierenleed zijn" i.p.v. het in het correctievoorschrift gegeven "Het geeft aan dat zelfs een minister serieus meegaat in het dierensentiment." De leerling gebruikt het woord dierensentiment niet, maar geeft er een omschrijving van. Correct, toch?
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 14-05-2016 12:59