II vraag 18 en 29

Dit forum is gesloten.

Plaats reactie
natascha hoogendijk

II vraag 18 en 29

Bericht door natascha hoogendijk » 21-06-2017 15:01

Wat te doen?

Bij vraag 18 en 29 (de vraag moet beantwoord worden in een of meer volledige zinnen, zegt cv) geeft de leerling antwoord met citaten uit de tekst. Niet een woord van zichzelf, louter citaten. Ik heb alles gecheckt (ietwat puzzelen dus). Als de vraag beantwoord zou moeten zijn in citaten, had ik alle punten kunnen geven.

Ik ben bang dat het een overbodige vraag is. Toch stel ik hem.

Kan ik dit goed rekenen?

Willy

Bericht door Willy » 21-06-2017 19:41

Als er niet expliciet wordt gevraagd om eigen woorden, mag een leerling in citaten antwoorden. Als hij/zij dat heeft gedaan door te citeren met eerste woorden-puntjes-laatste woorden zou je een taalfout kunnen rekenen.

natascha hoogendijk

Bericht door natascha hoogendijk » 21-06-2017 19:54

Willy schreef:Als er niet expliciet wordt gevraagd om eigen woorden, mag een leerling in citaten antwoorden. Als hij/zij dat heeft gedaan door te citeren met eerste woorden-puntjes-laatste woorden zou je een taalfout kunnen rekenen.
Nee, nee, er staat niet dat het moet in eigen woorden! En bij 18 heeft ie puntjes gebruikt, dat worden dus taalfouten. Maar bij 29 heeft hij de hele zin opgeschreven! Hoera! Wat ben ik blij met je antwoord. Zeer inventief. Maar geen speld tussen te krijgen. Geweldig! Heel veel dank!

Plaats reactie