Pagina 1 van 1

II-vraag 29

Geplaatst: 20-06-2017 13:21
door KristadeGeus
Sommige leerlingen citeren uitspraken van de schrijver. Daarmee geven ze dan een antwoord dat net niet goed te rekenen lijkt. Bijvoorbeeld: " Als je pech hebt, is het cocaïne (...) als je nog meer pech hebt, is het alcohol".
Eigenlijk is de vraagstelling hier best verwarrend. Wat doen jullie in zo'n geval?

Re: II-vraag 29

Geplaatst: 20-06-2017 15:29
door Els van der Geest
KristadeGeus schreef:Sommige leerlingen citeren uitspraken van de schrijver. Daarmee geven ze dan een antwoord dat net niet goed te rekenen lijkt. Bijvoorbeeld: " Als je pech hebt, is het cocaïne (...) als je nog meer pech hebt, is het alcohol".
Eigenlijk is de vraagstelling hier best verwarrend. Wat doen jullie in zo'n geval?
ik vind dit ook een verwarrende vraag al sik naarvhet antwoordmodel kijk. Er wordt gevraagd naar uitspraken van de ik-figuur, maar alleen het antwoord bij het derde streepje is een letterlijke uitspraak uit de tekst. Lastig!

Geplaatst: 20-06-2017 15:37
door Christine Brackmann
Eens, verwarrende vraagstelling. Je gaat op zoek naar citaten. De alcohol/cocaïne-uitspraak vind ik nog geen relativering van zijn eigen verslaving. Die uitspraak staat toch los van zijn verslaving?

Geplaatst: 20-06-2017 16:21
door KristadeGeus
Christine Brackmann schreef:Eens, verwarrende vraagstelling. Je gaat op zoek naar citaten. De alcohol/cocaïne-uitspraak vind ik nog geen relativering van zijn eigen verslaving. Die uitspraak staat toch los van zijn verslaving?
Nee dat klopt!