Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20-05-2017 14:17
door Janneke
Zo doe ik dat ook. Als een leerling heel dicht bij het antwoordmodel blijft, heeft natellen weinig zin.

Geplaatst: 20-05-2017 21:34
door HansD
Ik kijk horizontaal na en ben zeker een uur per open vraag kwijt.

Woorden tellen heeft mijns inziens alleen zin als het deel dat een of meer punten oplevert aan het eind van het antwoord zit.

Geplaatst: 21-05-2017 11:20
door Joos
Ik zie hier telkens nieuwe reacties verschijnen en ben me steeds meer bewust van mijn eigen beperkte blik als het gaat om het interpreteren van de vier teksten en het correctievoorschrift. Ik zou dan ook al het werk van mijn vwo-klas weer opnieuw langs willen lopen, maar heb ook nog twee havo-klassen na te kijken en de deadline nadert! :shock:

Geplaatst: 21-05-2017 19:05
door Harrie Hollandicus
Ik kom uit op ongeveer een uur per leerling (ik heb 60 leerlingen in totaal). Uiteindelijk, met de tweede correctie en met de telefoongesprekken die daarop volgen, kom ik wel uit op twee uur per leerling.

Ik vind het ronduit idioot.

nakijktijd

Geplaatst: 22-05-2017 09:52
door Yke Schotanus
Forum, vergadering, tweede correctie en overleg meegerekend zal ik ook wel bij de twee a drie uur uitkomen. Maar goed, er zijn ook collega's die het LT-verslag afwachten voor ze aan het werk gaan. Dat scheelt.

Re: nakijktijd

Geplaatst: 22-05-2017 18:44
door natascha hoogendijk
Yke Schotanus schreef:Forum, vergadering, tweede correctie en overleg meegerekend zal ik ook wel bij de twee a drie uur uitkomen. Maar goed, er zijn ook collega's die het LT-verslag afwachten voor ze aan het werk gaan. Dat scheelt.
    • Afbeelding[/list:u]

Geplaatst: 22-05-2017 22:01
door Anne67
Ik kijk horizontaal na en zit per open vraag al snel op een uur per vraag. Correctiemodel, Levende talen, soms op het Forum kijken, met een collega bellen/mailen/appen over een antwoordvariant, het kost bergen tijd.
En dan ook nog op spelling en grammatica letten. Ik ben het werk nog een keer doorgelopen, maar op een bepaald moment zie je het gewoon niet meer.
Morgen moet het opgestuurd worden dus ik ga loslaten, maar het blijft knagen: heb ik wel alle spelfouten en grammaticafouten gezien? Ben ik niet te soepel geweest, ben ik niet te streng geweest?
Het nakijken kost niet alleen tijd, het vreet ook energie en levert, bij mij in ieder geval, enorm veel stress op. En dan nog het wachten op het telefoontje van de tweede corrector...
Ik kan geen exact aantal uren noemen, maar sinds het examen ben ik er dagelijks 2 tot 6 uur mee bezig geweest (1 klas).

Geplaatst: 22-05-2017 22:23
door mnt
Anne67 schreef:Ik kijk horizontaal na en zit per open vraag al snel op een uur per vraag. Correctiemodel, Levende talen, soms op het Forum kijken, met een collega bellen/mailen/appen over een antwoordvariant, het kost bergen tijd.
En dan ook nog op spelling en grammatica letten. Ik ben het werk nog een keer doorgelopen, maar op een bepaald moment zie je het gewoon niet meer.
Morgen moet het opgestuurd worden dus ik ga loslaten, maar het blijft knagen: heb ik wel alle spelfouten en grammaticafouten gezien? Ben ik niet te soepel geweest, ben ik niet te streng geweest?
Het nakijken kost niet alleen tijd, het vreet ook energie en levert, bij mij in ieder geval, enorm veel stress op. En dan nog het wachten op het telefoontje van de tweede corrector...
Ik kan geen exact aantal uren noemen, maar sinds het examen ben ik er dagelijks 2 tot 6 uur mee bezig geweest (1 klas).
Morgen opsturen? Wij sturen het werk pas na komend weekend op (uiterlijk voor 30 mei weg staat in het boekje van de examensecretaris van onze school).

Geplaatst: 23-05-2017 07:29
door Anne67
mnt schreef:
Anne67 schreef:Ik kijk horizontaal na en zit per open vraag al snel op een uur per vraag. Correctiemodel, Levende talen, soms op het Forum kijken, met een collega bellen/mailen/appen over een antwoordvariant, het kost bergen tijd.
En dan ook nog op spelling en grammatica letten. Ik ben het werk nog een keer doorgelopen, maar op een bepaald moment zie je het gewoon niet meer.
Morgen moet het opgestuurd worden dus ik ga loslaten, maar het blijft knagen: heb ik wel alle spelfouten en grammaticafouten gezien? Ben ik niet te soepel geweest, ben ik niet te streng geweest?
Het nakijken kost niet alleen tijd, het vreet ook energie en levert, bij mij in ieder geval, enorm veel stress op. En dan nog het wachten op het telefoontje van de tweede corrector...
Ik kan geen exact aantal uren noemen, maar sinds het examen ben ik er dagelijks 2 tot 6 uur mee bezig geweest (1 klas).
Morgen opsturen? Wij sturen het werk pas na komend weekend op (uiterlijk voor 30 mei weg staat in het boekje van de examensecretaris van onze school).
Bij ons zijn twee data bekend: 23 mei voor examens tot en met 17 mei en 30 mei voor de latere examens (conform examenblad).

Geplaatst: 24-05-2017 19:48
door M.I.T. Knook
Ik heb 1 klas vwo, 18 leerlingen. Ik heb net de scores ingevoerd. In totaal heb ik 22 uur zitten nakijken. Wij laten vwo het examen op de computer maken, in een speciaal Wordsjabloon waar de spellingcontrole is uitgeschakeld. Dat is dus overzichtelijker en dan nog kom ik dus aan 1 uur en 15 minuten gemiddeld per leerling.

Ik heb ook nog drie havo 5-klassen... handgeschreven. Dat waren 90 leerlingen. Daar kom ik op ongeveer 50 uur nakijkwerk. Dat is dus ongeveer 35 minuten per leerling. Vaak zijn de antwoorden bij het havo-examen wat eenduidiger en kun je bij veel leerlingen al snel stoppen met het controleren van de spelling, omdat ze toch al aan de maximale aftrek voor spelling zitten.

Dat wordt volgend jaar dus een heftig weekje. Of zouden ze er twee complete meerkeuze-examens van maken? :wink: