Aantal uren nakijkwerk per leerling

Dit forum is gesloten.

mcouzijn

Re: Aantal uren nakijkwerk per leerling

Bericht door mcouzijn » 01-06-2017 21:14

Ben Salemans schreef:Enquête: hoeveel uren besteed jij aan het nakijken van de centrale vwo-eindexamens Nederlands?

Dit jaar heb ik de tijd bijgehouden. Ik reken alle tijd die ik anders niet had hoeven besteden, als ik deze examenklas niet gehad had. Ik doe dus niet alsof het lezen van de reacties op dit forum een 'hobby' is. Het is voor mij noodzaak om tot een zorgvuldige beoordeling te komen van het examenwerk.

Ik ben in totaal 57 uur kwijt geweest voor een klas van 29 leerlingen. Inclusief:
- zelf maken van het examen;
- vergelijken van eigen antwoorden met het correctievoorschrift en annoteren van dit voorschrift;
- eerste ronde correctie van het leerlingwerk;
- verwerking van de aanvulling op het correctievoorschrift;
- bestudering van het verslag van de examenbespreking van LT;
- herzien van de correctie op basis van de examenbespreking van LT;
- doorvorsen van dit forum in verband met de beoordeling van open vragen;
- een doorleesronde met bijzondere aandacht voor spelling & grammatica;
- administratie van de eigen scores;
- invoeren van de scores in Wolf;
- communicatie met betrokkenen (collega's, administratie, leidinggevenden) over de uitvoering van de taak en de verzending.

Nu wacht de tweede correctie.

njt

Bericht door njt » 03-06-2017 09:43

Eerste correctie: anderhalf uur per leerling.

Ook een interessante vraag: hoe lang doe je over de tweede correctie?

Bij een klas die goed is nagekeken, red ik dat wel in een uur of drie, met een overzichtje maken en een telefoontje plegen komt dat misschien op vier uur totaal. Ik ben nu echter al acht uur bezig met de tweede correctie van een klas en ik ben nog lang niet klaar. Ik vermoed zomaar dat de eerste corrector er zelf minder lang mee bezig is geweest in dit geval.

Plaats reactie