Vraag 37

Dit forum is gesloten.

Koning

Bericht door Koning » 15-05-2017 13:57

Is het ook goed als een leerling bij 37 bolletje 2 zegt dat het doel zo niet wordt bereikt. Lijkt heel erg op dat het niet realistisch is of is dit te vaag?

Sorry voor de eerdere opmerking, die vraag hoort inderdaad bij 32. Ik heb mijn opmerking verplaatst :)

Herma

Bericht door Herma » 15-05-2017 15:01

Het rottige aan deze vraag is dat je heel goed voor ogen moet hebben wat er in tekst 3 en 4 gezegd wordt. Zolang je dat niet op een rijtje hebt, ben je geneigd om alleen te kijken naar wat het antwoordmodel zegt en of het leerlingantwoord daarop lijkt, in plaats van te controleren of dat in tekst 3 en 4 voorkomt. Voor tekst 4 kun je het rijtje van antwoord 30 nemen. Voor tekst 3 kom ik o.b.v. al. 4-6 tot het volgende: de straffen zijn te hoog (=streng), niet proportioneel, niet te handhaven (=uitvoerbaar), te talrijk (want ook lichte vergrijpen).
Nu de afweging of het doel niet bereikt wordt voor beide teksten geldt. Mijn overweging: Het doel waarvan? Van de harde aanpak? Dat geldt misschien voor tekst 3, maar tekst 4 gaat vooral over de keerzijde van de harde aanpak. Die streeft zijn doel voorbij. Dus, niet goed?

Daarnaast zijn er ook nog andere overeenkomsten te vinden, bijvoorbeeld dat er verandering moet komen, dat er een individuele aanpak moet zijn, etc. Hopeloos lastig, het beoordelen van de antwoorden op deze vraag!

Yke Schotanus

vraag 37

Bericht door Yke Schotanus » 16-05-2017 00:24

Het gaat om de belangrijkste overeenkomsten in het standpunt over het beleid.
Ik vond en vind dat heel duidelijk: Dat beleid is te hard en het is niet uitvoerbaar.
Alle andere overeenkomsten vallen hieronder.

Plaats reactie