Pagina 1 van 3

Vraag 26

Geplaatst: 11-05-2017 14:20
door Titaantje
4-1-3-2

Geplaatst: 11-05-2017 14:24
door Matthijs603
Ja, toch? Dit leken mij wel 3 erg makkelijke punten.

Geplaatst: 11-05-2017 23:40
door AnnetteNED
Matthijs603 schreef:Ja, toch? Dit leken mij wel 3 erg makkelijke punten.
Inderdaad

Ketens van twee

Geplaatst: 13-05-2017 11:57
door Tinka
Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?

Re: Ketens van twee

Geplaatst: 13-05-2017 13:13
door Harrie Hollandicus
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.

Geplaatst: 13-05-2017 14:40
door jessicastijger
Wat doe ik met het antwoord 4 - 3 - 1 -2 ? Deze leerling heeft precies de middelste twee cijfers omgedraaid, waardoor er geen enkele keten ontstaat, maar uiteindelijk heeft ze maar één foutje gemaakt. Ik neig daarom naar 2 punten. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden ook zo'n vraag hadden met een keten waarbij er toen in het erratum een regel stond over leerlingen die twee elementen hadden omgewisseld.

Geplaatst: 13-05-2017 17:00
door Arnoud Kuijpers
jessicastijger schreef:Wat doe ik met het antwoord 4 - 3 - 1 -2 ? Deze leerling heeft precies de middelste twee cijfers omgedraaid, waardoor er geen enkele keten ontstaat, maar uiteindelijk heeft ze maar één foutje gemaakt. Ik neig daarom naar 2 punten. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden ook zo'n vraag hadden met een keten waarbij er toen in het erratum een regel stond over leerlingen die twee elementen hadden omgewisseld.
Ik lees mee, want heb ook een leerling die dat heeft gedaan. Ik denk zelf (helaas) 0 punten omdat er geen opeenvolgende elementen zijn.

Re: Ketens van twee

Geplaatst: 13-05-2017 18:52
door Arian2
Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!

Re: Ketens van twee

Geplaatst: 13-05-2017 19:29
door M.A.
Arian2 schreef:
Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!
Kan dit in het overleg meegenomen worden?

Re: Ketens van twee

Geplaatst: 13-05-2017 19:35
door M.A.
Arian2 schreef:
Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!
Kan dit in het overleg meegenomen worden?