Vraag 26

Dit forum is gesloten.

wendy van d.

Bericht door wendy van d. » 23-05-2017 15:38

joeptimmermans schreef:Klopt het dat het woord 'keten' niet per se iets zegt over start en einde, oftewel kan een leerling starten met het einde en eindigen met het begin? Ik heb een leerling die antwoordt: 2 - 3 - 1 - 4.

Dit is een logische causale keten. Deze keten is alleen opgebouwd met 'dus' ipv 'want'. Ik zou graag drie punten toekennen.

Maar goed, als je dit goedrekent, moet je ook de afgeleiden daarvan 2 of 1 punt gaan toekennen...

Wat is wijsheid?
Ik heb dat fout gerekend (al ben ik het ook één keer tegengekomen). In de vraag staat 'in een volgens de tekst logische volgorde'. Dat heb ik geïnterpreteerd als 'de volgorde van de tekst' en dan kan je niet anders dan tot 4-1-3-2 komen volgens mij.

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 24-05-2017 15:36

joeptimmermans schreef:Klopt het dat het woord 'keten' niet per se iets zegt over start en einde, oftewel kan een leerling starten met het einde en eindigen met het begin? Ik heb een leerling die antwoordt: 2 - 3 - 1 - 4.

Dit is een logische causale keten. Deze keten is alleen opgebouwd met 'dus' ipv 'want'. Ik zou graag drie punten toekennen.

Maar goed, als je dit goedrekent, moet je ook de afgeleiden daarvan 2 of 1 punt gaan toekennen...

Wat is wijsheid?
2314 is gewoon fout. Zoals hierboven reeds is gezegd, moet de keten in een volgens de tekst logische volgorde. Als je 2314 goed gaat rekenen, dan kun je echt voor bijna elke combinatie wel ten minste 1 punt geven.

Plaats reactie