Vraag 26

Dit forum is gesloten.

Titaantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 22-06-2016 22:28

Vraag 26

Bericht door Titaantje » 11-05-2017 14:20

4-1-3-2

Matthijs603
Berichten: 219
Lid geworden op: 10-05-2017 23:07

Bericht door Matthijs603 » 11-05-2017 14:24

Ja, toch? Dit leken mij wel 3 erg makkelijke punten.

AnnetteNED
Berichten: 197
Lid geworden op: 12-05-2016 21:46

Bericht door AnnetteNED » 11-05-2017 23:40

Matthijs603 schreef:Ja, toch? Dit leken mij wel 3 erg makkelijke punten.
Inderdaad

Tinka
Berichten: 28
Lid geworden op: 13-05-2017 11:54

Ketens van twee

Bericht door Tinka » 13-05-2017 11:57

Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?

Harrie Hollandicus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-05-2016 19:28

Re: Ketens van twee

Bericht door Harrie Hollandicus » 13-05-2017 13:13

Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.

jessicastijger
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-05-2017 14:37

Bericht door jessicastijger » 13-05-2017 14:40

Wat doe ik met het antwoord 4 - 3 - 1 -2 ? Deze leerling heeft precies de middelste twee cijfers omgedraaid, waardoor er geen enkele keten ontstaat, maar uiteindelijk heeft ze maar één foutje gemaakt. Ik neig daarom naar 2 punten. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden ook zo'n vraag hadden met een keten waarbij er toen in het erratum een regel stond over leerlingen die twee elementen hadden omgewisseld.

Arnoud Kuijpers
Berichten: 16
Lid geworden op: 13-05-2017 08:23

Bericht door Arnoud Kuijpers » 13-05-2017 17:00

jessicastijger schreef:Wat doe ik met het antwoord 4 - 3 - 1 -2 ? Deze leerling heeft precies de middelste twee cijfers omgedraaid, waardoor er geen enkele keten ontstaat, maar uiteindelijk heeft ze maar één foutje gemaakt. Ik neig daarom naar 2 punten. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden ook zo'n vraag hadden met een keten waarbij er toen in het erratum een regel stond over leerlingen die twee elementen hadden omgewisseld.
Ik lees mee, want heb ook een leerling die dat heeft gedaan. Ik denk zelf (helaas) 0 punten omdat er geen opeenvolgende elementen zijn.

Arian2
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2016 10:22

Re: Ketens van twee

Bericht door Arian2 » 13-05-2017 18:52

Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!

M.A.
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-05-2016 21:07

Re: Ketens van twee

Bericht door M.A. » 13-05-2017 19:29

Arian2 schreef:
Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!
Kan dit in het overleg meegenomen worden?

M.A.
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-05-2016 21:07

Re: Ketens van twee

Bericht door M.A. » 13-05-2017 19:35

Arian2 schreef:
Harrie Hollandicus schreef:
Tinka schreef:Het goede antwoord is inderdaad 4-1-3-2, zoals hierboven, maar een leerling van mij heeft er 3-2-4-1 van gemaakt. Volgens het correctiemodel geef ik 1 punt als een leerling een keten van 2 goed heeft.
Krijgt mijn leerling nu twee punten, aangezien hij twee ketens van 2 goed heeft?
Nee, dat is wel erg creatief. Volgens het antwoordmodel krijg je alleen 2 punten als je drie opeenvolgende elementen goed hebt.
Als je exact redeneert, kun je idd ook zeggen 2 keer 1 keten van 2 opeenvolgende cijfers = 2 punten. Het antwoordmodel is niet eenduidig genoeg!
Kan dit in het overleg meegenomen worden?

Plaats reactie