Vraag 25

Dit forum is gesloten.

Yke Schotanus

vraag 25

Bericht door Yke Schotanus » 15-05-2017 19:40

Iemand (Krista?) haalde dit antwoord aan:

"Gezagsdragers: duidelijk laten zien voor welke zaak je staat en wat je doet en wat anderen moeten doen."

Het is inhoudelijk goed (1 punt), maar de formulering is raar, in de dubbele punt gebeurt iets geks. Dus 1 fout.

Yke Schotanus

vraag 25

Bericht door Yke Schotanus » 15-05-2017 19:47

Wat doe ik hiermee:
De aanbeveling voor de lokale gezagsdragers is dat zij moet aanspreken op gedrag.
1 punt voor de inhoud, en twee taalversorgingsfouten? Of 0 punten wegens telegramstijl en twee taalverzorgingsfouten?
Zelf kies ik voor de eerste optie.

En wat doe ik hiermee:
Revitalisering van gezag en gezag zien als een publieke dienstverlening, publieke werknemers hun werk laten doen.
0 punten denk ik, omdat er niet bij staat wie wat moet doen.

Marcia

Bericht door Marcia » 16-05-2017 09:08

Wat te doen als een leerling niet specifiek aangeeft voor wie de aanbeveling is?

We moeten werknemers met een publieke taak meer speelruimte geven.

Anne67

Re: vraag 25

Bericht door Anne67 » 16-05-2017 18:08

Yke Schotanus schreef:Wat doe ik hiermee:
De aanbeveling voor de lokale gezagsdragers is dat zij moet aanspreken op gedrag.
1 punt voor de inhoud, en twee taalversorgingsfouten? Of 0 punten wegens telegramstijl en twee taalverzorgingsfouten?

En wat doe ik hiermee:
Revitalisering van gezag en gezag zien als een publieke dienstverlening, publieke werknemers hun werk laten doen.
Ik kies ook voor de eerste optie. Telegramstijl gaat wel erg ver.
Ik heb ook leerlingen die over publieke dienstverlening beginnen en heb daar 0 punten aan toegekend (met een beetje twijfel), want betekent iets zien als publieke dienstverlening ook dat je het erkent?

HansD

Bericht door HansD » 17-05-2017 10:29

Marcia schreef:Wat te doen als een leerling niet specifiek aangeeft voor wie de aanbeveling is?

We moeten werknemers met een publieke taak meer speelruimte geven.
Ik zou hier wel een punt voor geven. Deze leerling ziet zichzelf kennelijk als burger en daar heeft hij of zij wel gelijk in, lijkt me.

Arian2

Re: vraag 25

Bericht door Arian2 » 17-05-2017 13:37

Yke Schotanus schreef:Wat doe ik hiermee:

En wat doe ik hiermee:
En wat doe ik hiermee:

Ik zou 2 punten geven. Er wordt gevraagd naar de twee aanbevelingen, maar er staat niet expliciet bij dat die aan de juiste groep gekoppeld moeten worden ( al ligt dat wel voor de hand).

Plaats reactie