Vraag 23

Dit forum is gesloten.

Titaantje

Vraag 23

Bericht door Titaantje » 11-05-2017 13:37

Gezien de totale strekking van de tekst ligt hier een antwoord voor de hand dat aangeeft dat 'nooit tolereren' praktisch onuitvoerbaar is. De associatie met de term 'symboolpolitiek' dringt zich op: uiterlijk vertoon zonder reële, tastbare gevolgen.

Ze kunnen wel zeggen dat ze bepaald gedrag nooit tolereren, maar in de praktijk komt daar niet veel van terecht.

Caesar

Bericht door Caesar » 14-05-2017 11:26

Wat te doen met het antwoord.
Het is zinloos om alle vormen van agressief gedrag stafrechtelijk te willen afhandelen.

Als je weet dat je het niet kunt handhaven, is het een zinloos streven

natascha hoogendijk

vraag 23

Bericht door natascha hoogendijk » 14-05-2017 13:38

Caesar schreef:Wat te doen met het antwoord.
Het is zinloos om alle vormen van agressief gedrag stafrechtelijk te willen afhandelen.

Is dit het antwoord? Is mij niet geheel duidelijk, excuus. Een leerling heeft ditzelfde antwoord: 'zinloos'. Vinden jullie het goed of fout? Dank!

M.A.

Bericht door M.A. » 14-05-2017 13:54

Caesar schreef:Wat te doen met het antwoord.

Eens, ik zou het goed rekenen.

M.A.

Bericht door M.A. » 14-05-2017 14:01

Wat vinden jullie van het volgende antwoord?

'De boodschap is symbolisch, omdat er anders te veel conflicten worden gecriminaliseerd en dat is niet praktisch.'

Het is natuurlijk niet praktisch omdat het eigenlijk in de praktijk niet te handhaven is... Echter, raakt het antwoord van de leerling de kern voldoende om een punt toe te kunnen kennen?

Joos

Bericht door Joos » 15-05-2017 12:37

Eigenlijk is dit toch een prima antwoord: 'Het beleid is gemaakt voor de schijn en niet voor de praktijk.'
Nog een gevonden antwoord: 'Het wordt gezegd maar in praktijk niet nageleefd.'

Alle redenen waarom het beleid niet geschikt is voor de praktijk zijn vervat in het antwoord op vraag 24. Eigenlijk is het raar dat er maar een van deze redenen wordt gebruikt in het antwoord op vraag 23, namelijk de onvoldoende middelen voor handhaving. Ikzelf was bij het beantwoorden van deze twee vragen in verwarring omdat ik oorspronkelijk het volledige antwoord van 24 bij 23 had (niet kijkend naar de score).

Yke Schotanus

vraag 23

Bericht door Yke Schotanus » 15-05-2017 19:02

Ik vind dat uit het antwoord moet blijken dat e.e.a. niet kan.
Niet praktisch is dus niet niet goed.
Ook de stelregel het beleid is gemaakt voor de schijn, is niet goed. Dat is eerder een herhaling van de vraag. Of er spreekt een cynische kijk op politiek uit die ik in de tekst niet kan vinden.

De vraag waarom slechts een van de antwoorden bij 24 bij 23 mag worden ingevuld, begrijp ik niet. Alle belemmeringen die in vraag 24 aan de orde komen zorgen ervoor dat: een beleid van nooit tolereren in de praktijk niet te handhaven is. De variant met 'middelen' is aanvaardbaar bij 23 omdat 'middelen' niet per se over geld gaat. De formulering bij 23 omvat ook alle problemen bij de rechtbank.

Joos

Re: vraag 23

Bericht door Joos » 15-05-2017 20:43

Yke Schotanus schreef:Ik vind dat uit het antwoord moet blijken dat e.e.a. niet kan.
Niet praktisch is dus niet niet goed.
Ook de stelregel het beleid is gemaakt voor de schijn, is niet goed. Dat is eerder een herhaling van de vraag. Of er spreekt een cynische kijk op politiek uit die ik in de tekst niet kan vinden.

De vraag waarom slechts een van de antwoorden bij 24 bij 23 mag worden ingevuld, begrijp ik niet. Alle belemmeringen die in vraag 24 aan de orde komen zorgen ervoor dat: een beleid van nooit tolereren in de praktijk niet te handhaven is. De variant met 'middelen' is aanvaardbaar bij 23 omdat 'middelen' niet per se over geld gaat. De formulering bij 23 omvat ook alle problemen bij de rechtbank.
Bolletje 4 bij 24 is toch 'onvoldoende middelen voor handhaving van het beleid'? Is dat niet hetzelfde antwoord als de tweede variant van 23?

dekuun

Bericht door dekuun » 16-05-2017 09:34

Ik heb veel leerlingen die antwoorden geven in de trant van:

'omdat (volgens de tekst) nooit alles bestraft kan worden".

zit toch wel erg dicht tegen 'niet in de praktijk te handhaven' aan.

Marcia

Bericht door Marcia » 16-05-2017 13:25

dekuun schreef:Ik heb veel leerlingen die antwoorden geven in de trant van:

'omdat (volgens de tekst) nooit alles bestraft kan worden".

zit toch wel erg dicht tegen 'niet in de praktijk te handhaven' aan.
mee eens

Plaats reactie