Vraag 21

Dit forum is gesloten.

HansD
Berichten: 143
Lid geworden op: 11-05-2017 09:53

Re: vraag 21

Bericht door HansD » 19-05-2017 22:09

AnnetteNED schreef:
Yke Schotanus schreef:Oeps, ontwikkelde landen. Natuurlijk. Dat is het.
Geven jullie geen punt als ze 'ontwikkelingslanden' schrijven i.p.v. ontwikkelde landen?
Ik vind ontwikkelingslanden echt wat anders. Nee dus.

AnnetteNED
Berichten: 197
Lid geworden op: 12-05-2016 21:46

Re: vraag 21

Bericht door AnnetteNED » 19-05-2017 22:21

HansD schreef:
AnnetteNED schreef:
Yke Schotanus schreef:Oeps, ontwikkelde landen. Natuurlijk. Dat is het.
Geven jullie geen punt als ze 'ontwikkelingslanden' schrijven i.p.v. ontwikkelde landen?
Ik vind ontwikkelingslanden echt wat anders. Nee dus.
Ik heb het ook niet goed gerekend, maar ik wilde voor de zekerheid even jullie mening.

En nog een vraag: het mannelijke lichaam = taalfout?

En wat doen jullie als leerlingen bij de onderbouwing noteren:
Elke neutrale afdeling in het ziekenhuis is een mannenafdeling en het mannelijk lichaam is de norm.
De weerlegging is in ieder geval fout, maar geven jullie bij de onderbouwing dan wel een punt?

maria
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-05-2016 16:11

Re: vraag 21

Bericht door maria » 20-05-2017 12:02

HansD schreef:
AnnetteNED schreef:
Yke Schotanus schreef:Oeps, ontwikkelde landen. Natuurlijk. Dat is het.
Geven jullie geen punt als ze 'ontwikkelingslanden' schrijven i.p.v. ontwikkelde landen?
Ik vind ontwikkelingslanden echt wat anders. Nee dus.
Kan dat ook niet als een taalfout/overschrijffout worden gezien? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat leerlingen door de haast en tijdsdruk onzorgvuldig hebben overgeschreven. (Zie ook de eerste reactie van Christine waar ook 'ontwikkelingslanden' staat).

HansD
Berichten: 143
Lid geworden op: 11-05-2017 09:53

Re: vraag 21

Bericht door HansD » 20-05-2017 21:28

maria schreef:
HansD schreef:
AnnetteNED schreef: Geven jullie geen punt als ze 'ontwikkelingslanden' schrijven i.p.v. ontwikkelde landen?
Ik vind ontwikkelingslanden echt wat anders. Nee dus.
Kan dat ook niet als een taalfout/overschrijffout worden gezien? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat leerlingen door de haast en tijdsdruk onzorgvuldig hebben overgeschreven. (Zie ook de eerste reactie van Christine waar ook 'ontwikkelingslanden' staat).
Ik ben bang dat het wat te sympathiek zou zijn. Het betekent echt wat anders, vind ik.

MartijnKoek
Berichten: 93
Lid geworden op: 14-05-2016 20:29

Bericht door MartijnKoek » 24-05-2017 08:24

Misschien zijn jullie allemaal al klaar met nakijken, maar ik struikel nog over deze vraag en de kwestie van de samenhang tussen de onderdelen. Het CV zegt niets over dat de elementen in samenhang moeten worden beoordeeld. Per element: 1 punt.
Met andere woorden:
als de argumenten omgewisseld zijn en weerlegging en onderbouwing juist: 2 punten (voor die laatste 2).
als argument 2 juist is, argument 1 onzin en weerlegging en onderbouwing juist zijn: 3 punten.

LT lijkt in dat laatste geval maar 2 punten te willen geven, omdat de weerlegging (uiteraard) niet bij het onzinargument past, maar dat is volgens mij dus niet conform het CV.

Harrie Hollandicus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-05-2016 19:28

Bericht door Harrie Hollandicus » 24-05-2017 15:29

MartijnKoek schreef:Misschien zijn jullie allemaal al klaar met nakijken, maar ik struikel nog over deze vraag en de kwestie van de samenhang tussen de onderdelen. Het CV zegt niets over dat de elementen in samenhang moeten worden beoordeeld. Per element: 1 punt.
Met andere woorden:
als de argumenten omgewisseld zijn en weerlegging en onderbouwing juist: 2 punten (voor die laatste 2).
als argument 2 juist is, argument 1 onzin en weerlegging en onderbouwing juist zijn: 3 punten.

LT lijkt in dat laatste geval maar 2 punten te willen geven, omdat de weerlegging (uiteraard) niet bij het onzinargument past, maar dat is volgens mij dus niet conform het CV.
Als je precies doet wat het cv voorschrijft, dan moet je inderdaad punten geven voor de afzonderlijke elementen. Heeft de leerling, in jouw geval, argument 1 fout maar de rest goed, dan verdient hij/zij 3 punten.

Plaats reactie