Vraag 12

Dit forum is gesloten.

mnt

Bericht door mnt » 14-05-2017 21:58

Wanneer leerlingen een volledige zin citeren, reken ik dat fout. Jullie ook?

Als voorbeeld: 'Wie dat... verworven afhankelijkheid.'

Ariane

Bericht door Ariane » 15-05-2017 12:02

mnt schreef:Wanneer leerlingen een volledige zin citeren, reken ik dat fout. Jullie ook?

Langere zinsdelen of zinsgdeeltes heb ik goedgekeurd, maar de hele zin is fout, want dat is niet de vraag.

Els van der Geest

Bericht door Els van der Geest » 15-05-2017 12:57

D.G. schreef:Ik ben het ermee eens dat 'Wie dat 'bevoorrecht' noemt, gelooft in sprookjes' goed gerekend moet worden. De vraag is immers een zelfde citaat waarin op een laatdunkende manier gesproken wordt over Van Creveld. 'gelooft in sprookjes' zegt dan te weinig. Juist door de toevoeging van het eerste deel wordt duidelijk dat degene die het 'bevoorrecht' noemt (Van Creveld) in sprookjes gelooft, oftewel Van Creveld is zo dom volgens Van Saarloos...
Mee eens :)

Marente

Bericht door Marente » 16-05-2017 15:48

Ariane schreef:
mnt schreef:Wanneer leerlingen een volledige zin citeren, reken ik dat fout. Jullie ook?

Langere zinsdelen of zinsgdeeltes heb ik goedgekeurd, maar de hele zin is fout, want dat is niet de vraag.
De hele zin is fout, want daarnaar wordt niet gevraagd. Overigens klopt gezien het cm de vraagstelling inderdaad niet, want daar zou (zoals de afgelopen jaren het geval was) zinsgedeelte moeten staan, en niet zinsdelen.

Plaats reactie