Vraag 2

Dit forum is gesloten.

D.G.

Bericht door D.G. » 14-05-2017 21:24

En deze?

'De vergelijking wordt gemaakt met als doel om te laten zien dat vrouwen over het algemeen minder erg gestraft worden.'

Vinden jullie 'over het algemeen' (los van de taal) goed genoeg voor de tijdsaanduiding? Is dit voldoende om 'overal' uit het correctiemodel te parafraseren?

MartijnKoek

Bericht door MartijnKoek » 14-05-2017 23:12

D.G. schreef:En deze?

'De vergelijking wordt gemaakt met als doel om te laten zien dat vrouwen over het algemeen minder erg gestraft worden.'

Vinden jullie 'over het algemeen' (los van de taal) goed genoeg voor de tijdsaanduiding? Is dit voldoende om 'overal' uit het correctiemodel te parafraseren?
Ja, lijkt mij goed.

Yke Schotanus

vraag 2

Bericht door Yke Schotanus » 15-05-2017 00:24

Ik vind 'in het algemeen' zelfs beter dan 'overal' en 'altijd' (zie ook mijn post hierboven).

Koning

Bericht door Koning » 15-05-2017 09:20

Sommige leerlingen hebben de vraag inderdaad vanuit de man opgeschreven: 'Mannen worden altijd harder gestraft (+ soms nog een VB erbij/ dood i.p.v. strafbaar feit)'

Ik vind dat in principe met 'altijd' wordt laten zien dat ze weten dat het niet alleen over vroeger gaat, maar ook over nu. Eigenlijk staat het voorbeeld nu alleen vanuit de man opgeschreven. Is dat erg? Ik zou er wel een punt voor geven.

wendy van d.

zonder mannen/vrouwen

Bericht door wendy van d. » 15-05-2017 11:01

Ik doe ook een duit in het zakje: "om te laten zien dat de oneerlijke straffen iets is van alle tijden en niet alleen van nu".
Ik heb dit fout gerekend, maar in het licht van de voorgaande discussie waarbij werd benadrukt dat 'straffen' en 'iets met tijd' erin moest staan, ging ik ineens weer twijfelen over dit antwoord.
(ja het is tijd voor koffie) :roll:

Harrie Hollandicus

Re: zonder mannen/vrouwen

Bericht door Harrie Hollandicus » 15-05-2017 11:05

wendy van d. schreef:Ik doe ook een duit in het zakje: "om te laten zien dat de oneerlijke straffen iets is van alle tijden en niet alleen van nu".
Ik heb dit fout gerekend, maar in het licht van de voorgaande discussie waarbij werd benadrukt dat 'straffen' en 'iets met tijd' erin moest staan, ging ik ineens weer twijfelen over dit antwoord.
(ja het is tijd voor koffie) :roll:
Ik zou zeggen drie elementen: (1) straf(oplegging), (2) tijd en (3) (de rol van) vrouwen.

Het is wel belangrijk dat 'vrouwen' ergens in het antwoord terug te vinden is.

Nienke Nagelmaeker

moord ipv straf? rechtssysteem ipv strafoplegging?

Bericht door Nienke Nagelmaeker » 15-05-2017 15:42

2 vragen:

1. Ik heb onderstaand antwoord in eerste instantie fout gerekend, maar las hier in een opmerking dat moord ipv straf goed gerekend zou worden, omdat in de tekst over moord in het bijzonder wordt gesproken, wat vinden jullie?

'Deze vergelijking wordt gemaakt met het doel te laten zien dat vrouwelijke moordenaars al duizenden jaren veel vaker ongestraft wegkomen dan mannen.'

2. Is rechtssysteem in dit antwoord te vaag?

'De vergelijking wordt gemaakt om aan te tonen dat de vrouwen door de jaren heen altijd al zijn bevoorrecht in het rechtssysteem.'

En een vergelijkbaar antwoord van een andere leerling:

'Het doel van deze vergelijking is te laten zien dat vrouwen al eeuwenlang bevoorrecht zijn op het gebied van rechtspraak.'

wendy van d.

Re: moord ipv straf? rechtssysteem ipv strafoplegging?

Bericht door wendy van d. » 15-05-2017 16:33

Nienke Nagelmaeker schreef:2 vragen:

1. Ik heb onderstaand antwoord in eerste instantie fout gerekend, maar las hier in een opmerking dat moord ipv straf goed gerekend zou worden, omdat in de tekst over moord in het bijzonder wordt gesproken, wat vinden jullie?

'Deze vergelijking wordt gemaakt met het doel te laten zien dat vrouwelijke moordenaars al duizenden jaren veel vaker ongestraft wegkomen dan mannen.'

2. Is rechtssysteem in dit antwoord te vaag?

'De vergelijking wordt gemaakt om aan te tonen dat de vrouwen door de jaren heen altijd al zijn bevoorrecht in het rechtssysteem.'

En een vergelijkbaar antwoord van een andere leerling:

'Het doel van deze vergelijking is te laten zien dat vrouwen al eeuwenlang bevoorrecht zijn op het gebied van rechtspraak.'
Ik heb dit soort antwoorden goed gerekend.

Nancy

Bericht door Nancy » 15-05-2017 16:40

Koning schreef:Sommige leerlingen hebben de vraag inderdaad vanuit de man opgeschreven 'Mannen worden altijd harder gestraft (+ soms nog een VB erbij/ dood i.p.v. strafbaar feit)'

Ik vind dat in principe met 'altijd' wordt laten zien dat ze weten dat het niet alleen over vroeger gaat, maar ook over nu. Eigenlijk staat het voorbeeld nu alleen vanuit de man opgeschreven. Is dat erg? Ik zou er wel een punt voor geven.

Ik zou het punt geven straf zit erin (man harder = vrouw minder hard) en 'altijd' geeft vroeger en nu aan.

Anne67

Bericht door Anne67 » 16-05-2017 16:28

Leerling noemt wel vroeger en nu, maar heeft het niet over strafbare feiten, maar specifiek over moordenaars.

Ik geef 0 punten of ben ik dan te streng?

Plaats reactie