Vraag 2

Dit forum is gesloten.

michellevandijk

Bericht door michellevandijk » 16-05-2017 16:32

Ik heb verschillende voorbeelden waarin specifiek over moordenaars of moord wordt gesproken. Omdat de beide voorbeelden om moordenaars gaan, reken ik het goed. De vergelijking toont in ieder geval niet aan dat vrouwelijke tasjesdieven bevoorrecht worden bij strafoplegging...

Wat denken jullie bijvoorbeeld van deze?
'De vergelijking toont aan dat de huidige situatie, waarbij vrouwen makkelijker wegkomen met moord, overeenkomst met de situatie van vroeger.'

Joos

Re: vraag 2

Bericht door Joos » 19-05-2017 18:33

HansD schreef:Wat mij betreft:

Hij laat zien dat (mis)daden van vrouwen al eeuwen anders worden beoordeeld (en dat dit ligt opgesloten in het culturele erfgoed).
Ik zie ook veel antwoorden met 'anders' of 'niet op dezelfde manier', waarmee niet het voor- of nadeel aan duidelijk is.

Is dit niet een derde element naast de twee in het LT-verslag genoemde? Dus dat uit het antwoord moet blijken dat vrouw-zijn in strafzaken altijd voordeel had? Of - omgekeerd - dat mannen in het nadeel waren?

HansD

Re: vraag 2

Bericht door HansD » 19-05-2017 20:38

Joos schreef:
HansD schreef:Wat mij betreft:

Hij laat zien dat (mis)daden van vrouwen al eeuwen anders worden beoordeeld (en dat dit ligt opgesloten in het culturele erfgoed).
Ik zie ook veel antwoorden met 'anders' of 'niet op dezelfde manier', waarmee niet het voor- of nadeel aan duidelijk is.

Is dit niet een derde element naast de twee in het LT-verslag genoemde? Dus dat uit het antwoord moet blijken dat vrouw-zijn in strafzaken altijd voordeel had? Of - omgekeerd - dat mannen in het nadeel waren?
Dat zou ik wel terecht vinden.

Plaats reactie