Vraag 3

Dit forum is gesloten.

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 17-05-2017 22:46

HansD schreef:Graag jullie mening over een ietwat merkwaardig geformuleerd antwoord:

"Er wordt, onder andere op tv, meer waarde gehecht aan de dood van een vrouw dan aan die van een man."

Ik heb er vooralsnog geen punt voor gegeven, aangezien het hier (lomp gezegd) lijkt alsof we blijer zijn met een dode vrouw dan met een dode man. Of ben ik dan te streng / lees ik meer dan er staat?
De leerling bedoelt het waarschijnlijk goed, maar formuleert het inderdaad onhandig.

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 17-05-2017 22:47

foutje

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 17-05-2017 23:05

Volgens het verslag mogen we het 'opofferen' niet goed rekenen, maar wat doen we als ze het opofferen EN het goede antwoord geven? Dan is het toch wel gewoon goed?

HansD

Bericht door HansD » 18-05-2017 09:26

AnnetteNED schreef:Volgens het verslag mogen we het 'opofferen' niet goed rekenen, maar wat doen we als ze het opofferen EN het goede antwoord geven? Dan is het toch wel gewoon goed?
Dat lijkt me wel.

Herma

Bericht door Herma » 18-05-2017 22:31

HansD schreef:Graag jullie mening over een ietwat merkwaardig geformuleerd antwoord:

"Er wordt, onder andere op tv, meer waarde gehecht aan de dood van een vrouw dan aan die van een man."

Ik heb er vooralsnog geen punt voor gegeven, aangezien het hier (lomp gezegd) lijkt alsof we blijer zijn met een dode vrouw dan met een dode man. Of ben ik dan te streng / lees ik meer dan er staat?
Ik heb een soortgelijk antwoord tijdens de LT-bespreking voorgelegd. Het antwoord was dat dit goed gerekend kon worden, omdat het in de geest is van voorbeeldantwoord 5 in het verslag.

HansD

Bericht door HansD » 18-05-2017 22:40

Herma schreef:

Ik heb een soortgelijk antwoord tijdens de LT-bespreking voorgelegd. Het antwoord was dat dit goed gerekend kon worden, omdat het in de geest is van voorbeeldantwoord 5 in het verslag.
Bedankt, Herma!

Joos

Bericht door Joos » 19-05-2017 18:54

AnnetteNED schreef:Volgens het verslag mogen we het 'opofferen' niet goed rekenen, maar wat doen we als ze het opofferen EN het goede antwoord geven? Dan is het toch wel gewoon goed?
Dat denk ik wel.

Bovendien staat in het verslag dat het opofferen alleen in de context van de klimpartij wordt besproken, maar volgens mij kan je het ook betrekken op de context van de gijzelingssituatie. Opofferen is daarmee ook iets algemeens.

Plaats reactie