Geen antwoord? N invullen!!!

Dit forum is gesloten.

Plaats reactie
Marjo

Geen antwoord? N invullen!!!

Bericht door Marjo » 09-05-2017 19:45

Nul punten is gereserveerd voor foutieve antwoorden. Wanneer een leerling echter geen antwoord geeft, dan vul je in Wolf een N in. Cito heeft die N nodig bij de analyse van vragen.
Overigens, meerdere letters voor meerkeuzevragen leveren een M op in Wolf en dus ook niet nul.

Herma

Bericht door Herma » 10-05-2017 21:01

Ai, die N zullen we vaak moeten invullen. Opnieuw kwamen de leerlingen in tijdnood. 5 procent van mijn leerlingen was eerder klaar; 50 procent heeft niet alle vragen kunnen beantwoorden door tijdnood; 95 procent had geen tijd over om te controleren op taalfouten.

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 13-05-2017 13:19

Als leerlingen hun antwoord overduidelijk niet hebben kunnen afmaken wegens tijdgebrek, dan is het ook een goed idee om de N te noteren i.p.v. het antwoord fout te rekenen.

KristadeGeus

Bericht door KristadeGeus » 15-05-2017 10:54

Maar wat te doen als leerlingen bij de laatste meerkeuzevragen ook maar wat te lijken hebben ingevuld? Ik heb een leerling die vanaf vraag 22 alleen nog de MC-vragen en vraag 26, 27 en vraag 38 heeft gemaakt. Alleen vraag 38 is goed. Alle MC-vragen fout... Voortaan de kids maar adviseren om ook MC-vragen open te laten als ze in tijdnood komen????
:shock:

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 15-05-2017 11:02

KristadeGeus schreef:Maar wat te doen als leerlingen bij de laatste meerkeuzevragen ook maar wat te lijken hebben ingevuld? Ik heb een leerling die vanaf vraag 22 alleen nog de MC-vragen en vraag 26, 27 en vraag 38 heeft gemaakt. Alleen vraag 38 is goed. Alle MC-vragen fout... Voortaan de kids maar adviseren om ook MC-vragen open te laten als ze in tijdnood komen????
:shock:
Dat lijkt mij niet zo'n zinvol advies. Bij meerkeuzevragen, alsmede bij vragen zoals 8 en 9, wordt - als het goed is - altijd rekening gehouden met de zogeheten gokkans. Mochten leerlingen een bepaalde meerkeuzevraag alsnog massaal verkeerd beantwoord hebben, dan zal daar naar gekeken moeten worden.

Voorts kun je bij meerkeuzevragen lastig vaststellen of leerlingen 'het verkeerde juiste antwoord' hebben gekozen of dat zij gegokt hebben (wegens tijdgebrek).

Herma

Bericht door Herma » 15-05-2017 13:31

KristadeGeus schreef:
Maar wat te doen als leerlingen bij de laatste meerkeuzevragen ook maar wat te lijken hebben ingevuld? Ik heb een leerling die vanaf vraag 22 alleen nog de MC-vragen en vraag 26, 27 en vraag 38 heeft gemaakt. Alleen vraag 38 is goed. Alle MC-vragen fout... Voortaan de kids maar adviseren om ook MC-vragen open te laten als ze in tijdnood komen????
Shocked
Als ik mijn leerlingen ga adviseren om bij tijdnood zelfs mc-vragen niet in te vullen, verklaren ze mij voor gek. Leerlingen zijn niet gek en wagen graag een gokje. Het advies om mc-vragen niet in te vullen is alleen fijn voor de analyse. Daar hebben leerlingen geen boodschap aan als ze met een gokje snel 1 of zelfs 2 punten extra kunnen scoren en daarbij geen gevaar lopen op taalaftrek.

Volgend jaar gewoon een veel korter examen en het verbod om te antwoorden in bijzinnen laten varen lost in een klap heel veel problemen op.

Plaats reactie