Vraag 15

Dit forum is gesloten.

Matthijs603
Berichten: 219
Lid geworden op: 10-05-2017 23:07

Vraag 15

Bericht door Matthijs603 » 13-05-2017 12:42

Veel leerlingen splitsen reacties op Haring van de verzamelde dierenvrienden, milieufilosofen een/of de redacteur van NRC uit tot twee voorbeelden. 1 punt?

Aniek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-05-2016 16:11

Bericht door Aniek » 13-05-2017 12:48

Ja, dat kun je samen zien als bolletje 1, dus een punt.

Valesca
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-05-2017 17:17

Bericht door Valesca » 13-05-2017 17:11

Ik heb leerlingen die wel het boek van Bas Haring en de columns van de auteur als voorbeelden geven maar niet de reacties daarop expliciet benoemen. Ze herkennen de twee voorbeelden dus wel maar zijn volgens het correctiemodel niet volledig genoeg. Wat doen jullie daarmee?

Tinka
Berichten: 28
Lid geworden op: 13-05-2017 11:54

Bericht door Tinka » 13-05-2017 17:14

Valesca schreef:Ik heb leerlingen die wel het boek van Bas Haring en de columns van de auteur als voorbeelden geven maar niet de reacties daarop expliciet benoemen. Ze herkennen de twee voorbeelden dus wel maar zijn volgens het correctiemodel niet volledig genoeg. Wat doen jullie daarmee?
Kun je een voorbeeld geven? Ik snap niet hoe je zonder de reacties te noemen dit goed zou kunnen hebben, maar dat kan aan mij liggen. Met voorbeeld kunnen we je misschien een beter onderbouwd antwoord geven.

Valesca
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-05-2017 17:17

Bericht door Valesca » 13-05-2017 18:06

Leerling 1:
1. Eén van de voorbeelden die gebruikt wordt is de publicatie van het boek Plastic panda's van Bas Haring, waarbij zijn stelling is dat wij ons niet moeten behoeden over het uitsterven omdat dit niet altijd rampzalig hoeft te zijn.
2. Het ander voorbeeld dat gebruikt wordt is een persoonlijk voorbeeld van de auteur waarin hij zegt zelf ook te weten en ondervonden te hebben bij wat voor een soort columns lezers razend worden.

Leerling 2:
1. De publicatie van het boek van Bas Haring
2. De blog van de schrijver zelf.

Leerling 3:
Voorbeeld 1: Bas Haring en zijn door hem geschreven boek: Plastic panda's.
Voorbeeld 2: De schrijfster verteld over haar eigen ervaring met hatelijke reacties op haar colums over dierenliefde.

Lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-05-2017 22:47

Bericht door Lotte » 13-05-2017 18:31

Valesca schreef:Ik heb leerlingen die wel het boek van Bas Haring en de columns van de auteur als voorbeelden geven maar niet de reacties daarop expliciet benoemen. Ze herkennen de twee voorbeelden dus wel maar zijn volgens het correctiemodel niet volledig genoeg. Wat doen jullie daarmee?
ik heb dat tot nu toe fout gerekend.

Mari
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-05-2017 11:05

Bericht door Mari » 13-05-2017 18:36

Ik heb dezelfde soort antwoorden als Valesca. Vooral bij Haring noemen ze alleen het boek en niet de reacties daarop.

Matthijs603
Berichten: 219
Lid geworden op: 10-05-2017 23:07

Bericht door Matthijs603 » 13-05-2017 21:24

Ik vind dat ze dan de voorbeelden hebben herkend en daar wordt om gevraagd. Goed dus.

Tinka
Berichten: 28
Lid geworden op: 13-05-2017 11:54

Bericht door Tinka » 14-05-2017 09:29

Discussiepunt is natuurlijk of ze dan snappen dat het niet om het boek gaat, maar om de reacties. Tegelijkertijd geven ze in ieder geval wel aan te weten dat dit de voorbeelden zijn.
ik ben dan toch geneigd het goed te rekenen, net als Matthijs, maar het lijkt me raadzaam dat dit dinsdag besproken wordt

Evazzz
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-05-2017 18:14

Bericht door Evazzz » 14-05-2017 10:51

Bij mij komt dat ook vaak voor. Ik geef dan 1 punt, want ze noemen wel beide zaken, maar niet dat het om reacties gaat. Te streng? Te soepel? Hopelijk wordt dit discussiepunt meegenomen.

Plaats reactie