vraag 12

Dit forum is gesloten.

mnt

Bericht door mnt » 19-05-2017 15:44

Mari schreef:
Koosje Kuijpers schreef:Ik ben met levende talen de antwoorden nog een keer aan het nalopen en ik loop tegen het volgende aan:
Bij vraag 12 wordt door LT gezegd dat ergens in het antwoord moet staan waarvan mensen/natuur de schuld krijgen. (wreedheid, rampen, natuurgeweld o.i.d.). Een keer noemen van de wreedheid van de natuur is voldoende, of dat gebeurt bij bolletje 1 of bolletje 2, maakt niets uit.
Als ik nu het antwoordmodel van CvtE neem, dan zou het volgende antwoord goed zijn: Vroeger besefte men dat de natuur onsympathieke trekjes heeft, u krijgt de mens de schuld. Volgens CvtE is dat 2 punten, maar volgens LT zou dit 0 punten zijn omdat nergens genoemd wordt waar de mens de schuld van krijgt. Ik vind dat uit het officiële antwoordmodel niet blijkt dat wreedheid o.i.d. genoemd moet worden voor een volledig goed antwoord. Wat doe ik hier dus mee?
Ik vind dat antwoord ook goed. Ik heb zelf antwoorden met het tweede deel 'nu krijgt de mens de schuld', ik ga toch voor 1 punt voor bolletje 2 in dat geval, ook al zegt LT 0 punten. In het correctievoorschrift staat (van de wreedheid van de natuur) tussen haakjes.
Doe ik ook.

Plaats reactie