Pagina 1 van 2

vraag 22

Geplaatst: 13-05-2017 16:34
door Monica
De leerling noemt van alles:
indelen en sorteren; alles opschrijven waar je aan denkt; al wat is opgeschreven op volgorde van belangrijkheid leggen; geheugensteuntjes; geheugensteuntjes met pen en papier opschrijven; vooruit denken; zich niet laten beïnvloeden door de directe omgeving; blokken inplannen waarin je niet gestoord kan worden; pauzes nemen tussen het werken door.

De goede antwoorden zitten erbij. Er wordt geen aantal in de vraagstelling genoemd. Dan volledig aantal punten geven?

Geplaatst: 13-05-2017 16:36
door Veronicasouer
Dat heb ik wel gedaan. Er staat geen hoeveelheid die genoemd moet worden. Dus de goede antwoorden eruit gehaald en daar de bijbehorende punten gegeven. In jouw geval dus 2 punten.

Vr. 22

Geplaatst: 13-05-2017 17:20
door LIn77
Mee eens.

Vraag 22

Geplaatst: 13-05-2017 17:55
door DeSolex
Mee eens.

Geplaatst: 13-05-2017 20:27
door Ten Brug
Twee antwoorden die ik veel zie:
-'indelen en sorteren op basis van gebruik of belangrijkheid' - goed
-'alles (wat in je hoofd opkomt) opschrijven en indelen op basis van belangrijkheid' - fout

Bij het eerste gaat het om de algemene manier, bij het tweede is het een voorbeeld van hoe zo'n manier vormgegeven wordt.

Geplaatst: 13-05-2017 20:30
door Rebecca
blokken inplannen zonder in hun dag
goed of fout

Nog een

rusten om weer daarna te focussen = pauzes nemen goed/fout

Geplaatst: 14-05-2017 11:01
door Ten Brug
Eerste is twijfelgeval, ligt natuurlijk aan gebrekkig formuleren. Maar het woordje 'zonder' maakt het inhoudelijk wel discutabel.

Tweede: rusten impliceert pauze, en de toevoeging 'om daarna weer te focussen' versterkt dat idee. Lijkt me inhoudelijk wel correct.

Geplaatst: 14-05-2017 12:00
door Lies1708
Leerling heeft alle goede antwoorden gegeven, maar er staan ook echt foute antwoorden tussen, zoals "ondoordachte beslissingen nemen".
Wat te doen?

Geplaatst: 14-05-2017 12:42
door Ten Brug
Zie eerdere reactie: Dat heb ik wel gedaan. Er staat geen hoeveelheid die genoemd moet worden. Dus de goede antwoorden eruit gehaald en daar de bijbehorende punten gegeven.

Als de opgave een specifieke hoeveelheid had genoemd, bijvoorbeeld 'Noem (deze) vier manieren', dan had je de eerste vier antwoorden moeten tellen en daarna niet meer. Het vijfde (en elk volgend) antwoord telt dan niet mee voor beoordeling. Zitten er bij die getelde vier antwoorden foute antwoorden, dán verliest de kandidaat punten. Nu dus niet, aangezien je alleen de goede antwoorden hoeft te tellen.

Geplaatst: 15-05-2017 10:08
door kja
Er is denk ik sprake van een misverstand.
De opmerking die Rebecca plaatst m.b.t. manieren die men toepast om informatie te organiseren.
Sommige leerlingen van mij antwoorden ook: blokken inplannen (maar: in hun dag ontbreekt).

Rekenen jullie dit goed of fout?