Vraag 28

Dit forum is gesloten.
Plaats reactie
Arjan Domhof

Vraag 28

Bericht door Arjan Domhof » 14-05-2016 18:04

De meeste leerlingen citeren de volledige zin, zoals gevraagd. Een leerling citeerde alleen de zin in de zin: "Leef lang en gezond: rook niet, drink matig en beweeg!" Ik neig naar fout, omdat de karikatuur dan ontbreekt. Wat denken jullie?

D.G.

Bericht door D.G. » 14-05-2016 19:18

Vorig jaar was er een vraag naar een citaat van een zinsdeel bij het havo-examen. Alle antwoorden langer dan een zinsdeel zijn toen fout gerekend, dus andersom zou nu hetzelfde gelden. Ik zou het niet goed rekenen, er moet immers een zin geciteerd worden en geen zinsdeel.

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 18-05-2016 17:40

D.G. schreef:Vorig jaar was er een vraag naar een citaat van een zinsdeel bij het havo-examen. Alle antwoorden langer dan een zinsdeel zijn toen fout gerekend, dus andersom zou nu hetzelfde gelden. Ik zou het niet goed rekenen, er moet immers een zin geciteerd worden en geen zinsdeel.
Ach, bij vraag 6 moet je een zinsnede citeren, terwijl volgens het correctievoorschrift ook de volledige zin opgeschreven had kunnen/mogen worden. Die vlieger gaat niet op.

De reden dat je regel 72 ook moet noteren, is vanwege de woorden Vadertje Staat en cheerleadert (de karikaturale schrijfwijze).

Plaats reactie