Hoofdletter

Dit forum is gesloten.
Plaats reactie
pietr

Hoofdletter

Bericht door pietr » 17-05-2016 12:22

Wat doe ik met de antwoorden van een leerling die consequent een hoofdletter schrijft waar een kleine letter moet staan (denk aan: geBaar, geDogen). Ik vermoed dat er in Nederland veel leerlingen zijn die zo schrijven.

Jaryde

Re: Hoofdletter

Bericht door Jaryde » 17-05-2016 12:56

pietr schreef:Wat doe ik met de antwoorden van een leerling die consequent een hoofdletter schrijft waar een kleine letter moet staan (denk aan: geBaar, geDogen). Ik vermoed dat er in Nederland veel leerlingen zijn die zo schrijven.
Ik heb inderdaad ook een aantal leerlingen die dat doet bij de a, b, d en g. Ik reken het vooralsnog niet fout als het consequent gebeurt en doe er een schijven bij voor mijn tweede corrector in de hoop dat die accepteert dat ik dat niet fout reken.

vanzwamm

Re: Hoofdletter

Bericht door vanzwamm » 17-05-2016 15:32

Jaryde schreef:
pietr schreef:Wat doe ik met de antwoorden van een leerling die consequent een hoofdletter schrijft waar een kleine letter moet staan (denk aan: geBaar, geDogen). Ik vermoed dat er in Nederland veel leerlingen zijn die zo schrijven.
Ik heb inderdaad ook een aantal leerlingen die dat doet bij de a, b, d en g. Ik reken het vooralsnog niet fout als het consequent gebeurt en doe er een schijven bij voor mijn tweede corrector in de hoop dat die accepteert dat ik dat niet fout reken.
Dat zou ik toch echt fout rekenen, helaas. Mijn leerlingen doen dat ook vaak.

pietr

Bericht door pietr » 17-05-2016 16:04

Zou iemand dit willen inbrengen bij de bespreking?

Plaats reactie