vraag 14

Dit forum is gesloten.
Plaats reactie
elsvanhall

vraag 14

Bericht door elsvanhall » 16-05-2016 12:06

Is het laatste deel van het antwoord "kinderen zijn nog makkelijk te misleiden..." een noodzakelijke toevoeging?

Adrienne

Bericht door Adrienne » 16-05-2016 14:19

Het cv geeft twee goede antwoordmogelijkheden:
- het gaat om bewust misleiden door ouders
- kinderen zijn nog makkelijk te misleiden

Eén van de twee opties moet in het gegeven antwoord staan.

elsvanhall

Bericht door elsvanhall » 16-05-2016 14:28

O wat suf, ik had het streepje niet gezien. Dank je Adrienne!

Koosje Kuijpers

Bericht door Koosje Kuijpers » 16-05-2016 15:35

Als een leerling schrijft: 'Er is sprake van liegen, want er wordt een onjuiste mededeling gedaan met de bedoeling te misleiden.', zouden jullie dat goed rekenen? Ik vind het wel goed, omdat het laat zien dat de de voorbeelden uit de tekst inderdaad aan de definitie van liegen voldoen. Is het dus noodzakelijk dat ouders genoemd worden?

OKrings

Bericht door OKrings » 16-05-2016 15:39

Koosje Kuijpers schreef:Als een leerling schrijft: 'Er is sprake van liegen, want er wordt een onjuiste mededeling gedaan met de bedoeling te misleiden.', zouden jullie dat goed rekenen? Ik vind het wel goed, omdat het laat zien dat de de voorbeelden uit de tekst inderdaad aan de definitie van liegen voldoen. Is het dus noodzakelijk dat ouders genoemd worden?
Dit kwam ik ook heel veel tegen. Vooralsnog heb ik geen punten toegekend, maar ik wacht met gevoel van hoop het verslag van de LT-bijeenkomst af.
Ik vind het zelf namelijk wel een goed antwoord, maar er wordt gevraagd waarom er in de voorbeelden sprake zou zijn van liegen. Misschien dat de voorbeelden daarom per se genoemd moeten worden.

Anke van Herk

Bericht door Anke van Herk » 17-05-2016 09:36

OKrings schreef:
Koosje Kuijpers schreef:Als een leerling schrijft: 'Er is sprake van liegen, want er wordt een onjuiste mededeling gedaan met de bedoeling te misleiden.', zouden jullie dat goed rekenen? Ik vind het wel goed, omdat het laat zien dat de de voorbeelden uit de tekst inderdaad aan de definitie van liegen voldoen. Is het dus noodzakelijk dat ouders genoemd worden?
Dit kwam ik ook heel veel tegen. Vooralsnog heb ik geen punten toegekend, maar ik wacht met gevoel van hoop het verslag van de LT-bijeenkomst af.
Ik vind het zelf namelijk wel een goed antwoord, maar er wordt gevraagd waarom er in de voorbeelden sprake zou zijn van liegen. Misschien dat de voorbeelden daarom per se genoemd moeten worden.
Ik heb het wel goed gerekend: omdat het hele tekstfragment (incl. alle voorbeelden) betrekking heeft op liegen door ouders (en bijv. niet door kinderen), laten leerlingen dat in hun antwoord impliciet, het is te vanzelfsprekend. Het element 'misleiden' is wat mij betreft wel essentieel voor een goed antwoord!

Plaats reactie