Vraag aan CvTE gesteld

Dit forum is gesloten.
M.Kusters

Werkwoorden fout gespeld? Niet bestraffen!

Bericht door M.Kusters » 24-05-2016 09:57

[Dus bij vraag 3 hoef ik geen spelfout aan te strepen? Tussen is immers goed gespeld... Pfff.
'Omdat deze antwoorden niet tussen onze morele kaders passen'
Gelukkig, nu hoef ik niet meer naar de fouten in de werkwoorden te kijken. "Vind" is immers goed gespeld, en ik kijk dan niet naar de relatie met een ander onderdeel van de zin, bijvoorbeeld 'hij'.
Als je het zo bekijkt, mag je werkwoordsfouten die een vorm opleveren die kan voorkomen (dus niet 'werdt') gewoon goedkeuren (in open vragen die niet om volledige zinnen vragen).

Wie is het met me eens?
"Studeren" ; de activiteit van het simultaan Whatsappen, Instagrammen, Facebooken, Netflix kijken en muziek luisteren in de buurt van een geopend studieboek.

Herma

Bericht door Herma » 24-05-2016 11:02

M.Kusters schreef:
Gelukkig, nu hoef ik niet meer naar de fouten in de werkwoorden te kijken. "Vind" is immers goed gespeld, en ik kijk dan niet naar de relatie met een ander onderdeel van de zin, bijvoorbeeld 'hij'.
Als je het zo bekijkt, mag je werkwoordsfouten die een vorm opleveren die kan voorkomen (dus niet 'werdt') gewoon goedkeuren (in open vragen die niet om volledige zinnen vragen).

Wie is het met me eens?

Nee, ik ben het niet met je eens. Onder spelling versta ik alles wat in de Woordenlijst Nederlands (Groene Boekje) opgenomen is. Daaronder valt ook de werkwoordspelling (zoals het woord al suggereert).
Meestal heb ik wel sympathie voor een creatieve/strakke interpretatie van voorschriften, maar een taalfout als deze niet fout rekenen past niet binnen mijn morele kader. :wink:

Plaats reactie