Vraag 27

Dit forum is gesloten.
Gijs Ornée

Bericht door Gijs Ornée » 21-05-2016 14:09

Wat doen jullie met "De uitgevers kunnen stap voor stap uitzoeken hoe ze het toekomstige boekenvak mogen vormgeven." Vind ik toch wel positief klinken.

Aniek

Bericht door Aniek » 21-05-2016 14:18

Gijs Ornée schreef:Wat doen jullie met "De uitgevers kunnen stap voor stap uitzoeken hoe ze het toekomstige boekenvak mogen vormgeven." Vind ik toch wel positief klinken.
Dat reken ik goed. Ik vind dat hetzelfde als 'we mogen het boekenvak opnieuw uitvinden'.

metteke

Bericht door metteke » 22-05-2016 14:57

Zouden jullie het antwoord "Door deze crisis gebeurt er weer eens wat in het boekenvak, het geeft een positieve kijk op de toekomst." goed rekenen? O.b.v. het verslag van LT ('er moet een optimistische toekomstvisie worden genoemd') zou ik denken van wel...

Joos

Bericht door Joos » 22-05-2016 15:41

metteke schreef:Zouden jullie het antwoord "Door deze crisis gebeurt er weer eens wat in het boekenvak, het geeft een positieve kijk op de toekomst." goed rekenen? O.b.v. het verslag van LT ('er moet een optimistische toekomstvisie worden genoemd') zou ik denken van wel...
Jazeker. Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al :lol:

michellevandijk

Bericht door michellevandijk » 22-05-2016 16:00

Ik lees veel antwoorden die erg aarzelend positief zijn. Wat doen jullie in vergelijkbare gevallen?

Drie voorbeelden:
'Deze ontwikkelingen zijn niet erg, misschien gaan ze zelfs positief uitpakken.' (punt, want positief)
'Er zijn problemen in de boekenbranche, maar er zijn wel degelijk mogelijkheden om de boekenbranche te bevorderen.' (een punt omdat bevorderen positief is)
'Mensen in de boekenbranche weten niet wat er veranderen gaat dus kunnen zij het zelf vormgeven.' (??? ik vind 'm niet positief, dus geen punt)

metteke

Bericht door metteke » 22-05-2016 16:06

michellevandijk schreef:Ik lees veel antwoorden die erg aarzelend positief zijn. Wat doen jullie in vergelijkbare gevallen?

Drie voorbeelden:
'Deze ontwikkelingen zijn niet erg, misschien gaan ze zelfs positief uitpakken.' (punt, want positief)
'Er zijn problemen in de boekenbranche, maar er zijn wel degelijk mogelijkheden om de boekenbranche te bevorderen.' (een punt omdat bevorderen positief is)
'Mensen in de boekenbranche weten niet wat er veranderen gaat dus kunnen zij het zelf vormgeven.' (??? ik vind 'm niet positief, dus geen punt)
Ik zit nu middenin deze vraag. Doet me denken aan de luilekkerland-vraag van vorig jaar. :roll:

Maar goed...
Variant 1: deze heb ik tot nu toe aarzelend fout gerekend, geloof ik.
Variant 2: Bevorderen is inderdaad positief, 'ontwikkelen' zou ik in dit verband minder goed vinden.
Variant 3: lastig! 'Kunnen' vind ik dan wel weer beter dan 'moeten', vooral o.b.v. verslag LT.

Plaats reactie