Vraag 34

Dit forum is gesloten.
aoosterhout

Vraag 34

Bericht door aoosterhout » 14-05-2016 16:29

Het antwoordmodel zegt: "het beïnvloeden van eet- en of drinkgedrag van mensen/ het bevorderen van gezondheid/vitaliteit".

Als leerlingen hebben opgeschreven (in volledige zinnen met als kern): "doel is om mensen gezonder te laten" of "gezonder eetgedrag" heb ik 't niet goed gekeurd.

Wat vinden jullie?

Vd Veen

vraag 34

Bericht door Vd Veen » 14-05-2016 16:37

Ik twijfel, maar ik denk dat ik dit toch goed ga rekenen.

Adrienne

Bericht door Adrienne » 14-05-2016 17:58

Ik heb het niet goed gerekend. Het New Yorkse voorbeeld gaat immers over dikmakende dranken. Het gaat er dus niet alleen over het eetgedrag, maar ook over het drinkgedrag.

M. Dumont

Bericht door M. Dumont » 14-05-2016 18:59

Adrienne schreef:Ik heb het niet goed gerekend. Het New Yorkse voorbeeld gaat immers over dikmakende dranken. Het gaat er dus niet alleen over het eetgedrag, maar ook over het drinkgedrag.
Maar in het correctiemodel staat "eet- en/of drinkgedrag".
Doordat er 'en' staat, is er ruimte om alleen 'eetgedrag' goed te rekenen.
Je hoeft nl. niet roomser dat de paus c.q. het cito te zijn.

maria

Re: Vraag 34

Bericht door maria » 14-05-2016 20:41

aoosterhout schreef:Het antwoordmodel zegt: "het beïnvloeden van eet- en of drinkgedrag van mensen/ het bevorderen van gezondheid/vitaliteit".

Als leerlingen hebben opgeschreven (in volledige zinnen met als kern): "doel is om mensen gezonder te laten" of "gezonder eetgedrag" heb ik 't niet goed gekeurd.

Wat vinden jullie?
Zit jouw eerste voorbeeld dan niet in 'het bevorden van gezondheid' uit het correctiemodel?

Janice

Bericht door Janice » 15-05-2016 12:19

Ik heb het goed gerekend. Mijne inziens kwam het overeen met de 'kern' van het goede antwoord volgens het antwoordmodel

AlbD

Bericht door AlbD » 15-05-2016 17:47

Gut wat een vervelende vraag!

Als een leerling antwoordt:

'Het eetgedrag van mensen veranderen'

ben ik geneigd dit fout te rekenen omdat het over eet- én drinkgedrag gaat én omdat 'veranderen' niet helemaal het juiste begrip is.

Maar als een leerling antwoordt: 'Ervoor zorgen dat mensen gezond gaan eten' ben ik weer wél geneigd het goed te rekenen, ondanks dat drinkgedrag niet wordt genoemd.

Ik heb het even opgezocht en onder voedsel zou in principe ook drinken moeten vallen, maar dat heb ik er zelf een beetje van gemaakt :)

Ik weet even niet goed wat ik met deze vraag moet doen...

bim

Bericht door bim » 15-05-2016 21:53

AlbD schreef:Gut wat een vervelende vraag!

Als een leerling antwoordt:

'Het eetgedrag van mensen veranderen'

ben ik geneigd dit fout te rekenen omdat het over eet- én drinkgedrag gaat én omdat 'veranderen' niet helemaal het juiste begrip is.

Maar als een leerling antwoordt: 'Ervoor zorgen dat mensen gezond gaan eten' ben ik weer wél geneigd het goed te rekenen, ondanks dat drinkgedrag niet wordt genoemd.

Ik heb het even opgezocht en onder voedsel zou in principe ook drinken moeten vallen, maar dat heb ik er zelf een beetje van gemaakt :)

Ik weet even niet goed wat ik met deze vraag moet doen...
Ik zou het eerste antwoord ook goed rekenen. Dit komt m.i. overeen met het eerste deel van het CV 'het beinvloeden van eet- en/of drinkgedrag'.

mdekrosse

Bericht door mdekrosse » 16-05-2016 11:32

Misschien probeer ik weer te veel, maar ik leg hem toch even voor. Hopelijk reageert iemand.

Enkele leerlingen hebben de voetnoot gebruikt bij het antwoord: 'Zorgen dat mensen kunnen werken tot aan hun pensioen'.

Natuurlijk weet ik wel dat dit vooral het doel was van de campagne 'duurzame inzetbaarheid', maar je kunt uit de tekst niet halen dat dit niet het uiteindelijke doel is van Bloomberg in New York. Het doel van Bloomberg wordt namelijk niet genoemd.

pmeuling

vraag 34

Bericht door pmeuling » 16-05-2016 14:11

Wat te doen met dit antwoord: .... de vitaliteit van medewerkers in een bedrijf te bevorderen.'
Ik ben geneigd dit fout te rekenen, omdat het niet algemeen genoeg is (geen mensen of burgers, maar medewerkers)

Plaats reactie