Vraag 28

Dit forum is gesloten.
Arjan Domhof

Bericht door Arjan Domhof » 18-05-2016 15:42

DerwentChristmas schreef:
Arjan Domhof schreef:Ik vind dit echt een fout antwoord. Zo kun je allerlei overeenkomsten aanwijzen. 90% van mijn leerlingen geeft gewoon het goede antwoord.
Bij mij gaan de leerlingen vooral in op het succes van een kleine groep auteurs. "Bij beide begrippen is het effect dat een klein aantal boeken succes heeft in de markt."

Dat antwoord vind ik goed, maar het correctiemodel gaat vooral uit van een actieve houding van de uitgevers (de jacht/het zoeken). Mijn leerlingen noemen dat aspect nauwelijks. Daarom geef ik maar geen punten. Ik vermoed dat jij dat wel hebt gedaan?
Nee, eigenlijk meestal wat het correctievoorschrift aangeeft: de jacht op / zoeken naar / willen verdienen aan bestsellers. Nu ik alles heb nagekeken schat ik het percentage op zo'n 80% goede antwoorden. Anderen geven inderdaad aan dat de een uit de ander volgt, enzovoort.

E. Gerrits

Bericht door E. Gerrits » 19-05-2016 10:26

Geertje schreef:BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2016 9:35 pm Onderwerp: Reageren met citaat
Mijn leerlingen geven vaak de relatie tussen beide begrippen aan in plaats van de overeenkomst: ‘de spaghettimethode komt voort uit bestselleritis’ en dergelijke antwoorden. Dat is wel juist, maar niet het antwoord op de vraag helaas. Maar wat doe je met ‘Dat aan de bestseller het meest geld verdiend wordt’?
In het correctievoorschrift staat: veel geld (willen) verdienen aan goed verkopende boeken. Willen hoeft niet in het antwoord te staan, want het staat tussen haakjes. Volgens mij komt dat antwoord dat jouw leerling geeft dan op hetzelfde neer. Of zie ik dat verkeerd?

Veel geld verdienen aan goedverkopende boeken/Dat aan de bestseller het meeste geld verdiend wordt.

Plaats reactie