Tijdvak 2 vraag 13

Dit forum is gesloten.
Plaats reactie
fjsmink
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-05-2016 20:15

Tijdvak 2 vraag 13

Bericht door fjsmink » 22-06-2016 11:10

Het juiste antwoord is 'aanbeveling'. Naar mijn idee is dat veel vrijblijvender dan wat de auteur wil zeggen: consumenten, kom op, de bal (oplossing) ligt bij ons. Hij is veel activerender in die lange alinea 12 dan het keurige 'aanbeveling'. 'We moeten ons verstand gebruiken!'
Ook met oog op het juiste antwoord van vraag 15, waarin gezegd wordt wat dan niet 'de oplossing' is. Wie kan mij uitleggen waarom 'aanbeveling' toch echt het juiste antwoord is?

metteke
Berichten: 218
Lid geworden op: 14-05-2016 12:59

Bericht door metteke » 22-06-2016 11:14

Welk antwoord uit het rijtje keuzemogelijkheden vind je beter passen dan? Ik vind 'aanbeveling' wel de beste van de gegeven mogelijkheden. (Het meest aansporend...)

fjsmink
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-05-2016 20:15

Bericht door fjsmink » 22-06-2016 11:37

Oplossing. Ik realiseer me dat dat 'te zwaar' is, maar aanbeveling is mijn ogen echt veel te zwak, veel te vrijblijvend.

Marente
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-05-2016 10:55

Bericht door Marente » 22-06-2016 12:53

Ik begrijp wat je bedoelt, maar 'oplossing' is m.i. echt te zwaar. De oplossing zou dan zijn dat 'we' 'iets' moeten doen. Dat lijkt me wat te vrijblijvend...

Joos
Berichten: 129
Lid geworden op: 17-05-2016 13:25

Bericht door Joos » 22-06-2016 13:47

Natuurlijk moet hier het antwoord 'oplossing' zijn. Van der Keuken geeft als oplossing dat consumenten actiever worden. Niet meer alleen afgaan op een keurmerk, maar vragen gaan stellen. Als de leverancier geen openheid geeft, dan ga je naar een ander. Bedrijven zullen vanzelf transparanter worden. Ze kunnen het ook, gelet op alinea 11.

Nog een argument: zie antwoord op vraag 15! De hoofdgedachte is kennelijk dat er een oplossing is voor het probleem! (Overigens vind ik bij 15 B en D ook goed.)

fjsmink
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-05-2016 20:15

Bericht door fjsmink » 22-06-2016 14:34

Joos, 100% eens. Wat doe jij?

Marente
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-05-2016 10:55

Bericht door Marente » 22-06-2016 15:37

Joos schreef:Natuurlijk moet hier het antwoord 'oplossing' zijn. Van der Keuken geeft als oplossing dat consumenten actiever worden. Niet meer alleen afgaan op een keurmerk, maar vragen gaan stellen. Als de leverancier geen openheid geeft, dan ga je naar een ander. Bedrijven zullen vanzelf transparanter worden. Ze kunnen het ook, gelet op alinea 11.

Nog een argument: zie antwoord op vraag 15! De hoofdgedachte is kennelijk dat er een oplossing is voor het probleem! (Overigens vind ik bij 15 B en D ook goed.)
Je het gelijk. Het cv heeft hier zelf aan dat het een oplossing betreft. Maar wat moeten we dan met vraag 13? Kunnen we dat goed rekenen? Het antwoord staat niet in het cv.

Joos
Berichten: 129
Lid geworden op: 17-05-2016 13:25

Bericht door Joos » 22-06-2016 16:22

Staat niet in het cv dus moet je het fout rekenen.

Hopen dat er rectificatie komt.

Herma
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-04-2016 23:00

Bericht door Herma » 22-06-2016 22:03

Joos schreef:
Staat niet in het cv dus moet je het fout rekenen.

Hopen dat er rectificatie komt.
Ook ik vind op basis van bovenstaande argumentatie dat 'oplossing' ook goedgekeurd moet worden. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat er een aanvulling voor een herexamen komt. Als je dit antwoord wilt goedkeuren, moet je dat doen met een beroep op regel 3.3. Dat kan en mag omdat deze vraag officieel een open vraag is.

Esmée Hegge
Berichten: 26
Lid geworden op: 15-05-2016 22:04

Bericht door Esmée Hegge » 23-06-2016 11:42

Het keurmerkgebeuren wordt wat mij betreft te weinig als een probleem gezien om bij alinea 12 van een oplossing te kunnen spreken.

Plaats reactie