Maximum aantal woorden

Dit forum is gesloten.
Plaats reactie
michellevandijk

Maximum aantal woorden

Bericht door michellevandijk » 21-05-2016 08:20

Ik kon hier nog geen aanvullingen of discussies over vinden: hoe kijk je nu precies naar het maximum aantal woorden?

Het teveel aantal woorden mag je inhoudelijk niet beoordelen, toch?

Maar wat doe je dan als dat maximum midden in een zin is bereikt? Hoe beoordeel je de inhoud van die zin dan?

Voorbeeld, vraag 12, max 25 woorden: 'Het voordeel van de waarheid vermijden is dat het ons op ons gemak stelt. Het voordeel van oneerlijk zijn is dat we er zelf voordeel mee pakken.'

'mee pakken' gaat over de 25 woorden heen. (Inhoudelijk: ik zou het voordeel voor 'zelf' als een duidelijk benoemd eigen voordeel goed rekenen.) Maar het 'pakken' valt nu weg. Dus...?

(Of zeg ik in dit geval dat 'het voordeel van....' een herhaling van de vraag is???)

D.G.

Bericht door D.G. » 21-05-2016 11:27

De vraag wordt eerst herhaald en dat tel je niet mee, dus het antwoord is helemaal niet te lang.

michellevandijk

Bericht door michellevandijk » 21-05-2016 11:45

Oké, maar als het in een vergelijkbaar geval, zonder vraagherhaling, wel te lang is, hoe beoordeel je dan de inhoud?

M. Dumont

Bericht door M. Dumont » 23-05-2016 17:40

Dat is lastig.

Mijn manier: hand erop leggen en kijken of het antwoord dan nog begrijpelijk is, bijvoorbeeld. Kijken of die extra woorden nog relevante imformatie bevatten of dat het zonder die woorden ook de kern van het goede antwoord bevat.

Je kunt evt. de grens opzoeken door woord(groep)en die in de vraag stonden niet mee te tellen, ook al staan ze niet in de aanloop van het antwoord, maar verderop.

Plaats reactie