Spellingkwesties

Lotte Weemstra

Bericht door Lotte Weemstra » 17-05-2019 15:16

Het is sowieso fout. Maar is het een grammaticale fout of een spelfout? Ik neig naar een spelfout.

HansD

Bericht door HansD » 17-05-2019 16:10

Lotte Weemstra schreef:Het is sowieso fout. Maar is het een grammaticale fout of een spelfout? Ik neig naar een spelfout.
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde ook spelfout.

Christine Brackmann

Bericht door Christine Brackmann » 19-05-2019 12:31

Ik ben nu in de zeeffase terechtgekomen: alles doornemen en de laatste puntjes op de 1 zetten. Sommige leerlingen schrijven in het schema bij vraag 5 in het ene vakje wel een beginhoofdletter en in het andere vakje niet. Alles een beginhoofdletter is prima, alles een kleine letter is prima, maar wat doen jullie als ze het dus door elkaar gebruiken?

Tinka K.

Bericht door Tinka K. » 19-05-2019 12:37

Christine Brackmann schreef:Ik ben nu in de zeeffase terechtgekomen: alles doornemen en de laatste puntjes op de 1 zetten. Sommige leerlingen schrijven in het schema bij vraag 5 in het ene vakje wel een beginhoofdletter en in het andere vakje niet. Alles een beginhoofdletter is prima, alles een kleine letter is prima, maar wat doen jullie als ze het dus door elkaar gebruiken?
Als ze met een kleine letter beginnen en hun antwoord is een aanvulling op 'de (on)konstigen', vind ik dat terecht; als ze zelf een nieuwe zin begonnen zijn en beginnen met een hoofdletter, is dat ook oké.
Het hangt er dus een beetje vanaf op wat voor manier ze hun hoofdletters wel en niet plaatsen, lijkt mij.

Zo heb ik een leerling die bij 1a opschrijft: 'doen hun werk vol passie' en vervolgens bij 1b 'Zij zien werk alleen als bron van inkomsten'.
Voor mij hier dus geen spelfouten obv hoofdlettergebruik

MartijnKoek

Bericht door MartijnKoek » 19-05-2019 12:37

Christine Brackmann schreef:Ik ben nu in de zeeffase terechtgekomen: alles doornemen en de laatste puntjes op de 1 zetten. Sommige leerlingen schrijven in het schema bij vraag 5 in het ene vakje wel een beginhoofdletter en in het andere vakje niet. Alles een beginhoofdletter is prima, alles een kleine letter is prima, maar wat doen jullie als ze het dus door elkaar gebruiken?
Ik zou het ze vergeven.

Christine Brackmann

Bericht door Christine Brackmann » 19-05-2019 12:40

MartijnKoek schreef:
Ik zou het ze vergeven.
Was ook mijn idee. Dank.

Plaats reactie