vraag 31

Plaats reactie
Yke Schotanus
Berichten: 267
Lid geworden op: 13-05-2016 13:45

vraag 31

Bericht door Yke Schotanus » 12-05-2019 23:45

Afhankelijk van het antwoordmodel kan dit een lastige vraag zijn.

Ik twijfel tussen:
Er kunnen ook andere redenen zijn waarom consumenten geen FT koffie kopen.

En:
Dezelfde zin met als toevoeging: 'bijvoorbeeld informatiegebrek'.

Of een zin die helemaal om die informatievoorziening draait.

De vraag is dus: is die informatievoorziening een voorbeeld, of de kern van de zaak?

HansD
Berichten: 143
Lid geworden op: 11-05-2017 09:53

Bericht door HansD » 15-05-2019 17:06

Wat doen jullie met andere concrete redenen om andere koffie te kopen?
leerling schreef:Het kan zijn dat er te veel keurmerken zijn, of dat de consument niks hoort over de Zuid-Amerikaanse boeren.
Ik ben geneigd om dit fout te rekenen.

Lotte Weemstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-05-2019 09:48

Bericht door Lotte Weemstra » 15-05-2019 17:14

leerling schreef:Het kan zijn dat er te veel keurmerken zijn, of dat de consument niks hoort over de Zuid-Amerikaanse boeren.
Ik zou dit ook fout rekenen, omdat er wordt gevraagd naar een samenvatting (weliswaar van één zin). Ik vind dat de leerling dan niet (alleen) een voorbeeld kan noemen.

HansD
Berichten: 143
Lid geworden op: 11-05-2017 09:53

Bericht door HansD » 15-05-2019 17:15

Goeie uitleg, dankjewel!

Tinka K.
Berichten: 41
Lid geworden op: 09-05-2016 17:46

Bericht door Tinka K. » 15-05-2019 17:16

HansD schreef:Wat doen jullie met andere concrete redenen om andere koffie te kopen?
leerling schreef:Het kan zijn dat er te veel keurmerken zijn, of dat de consument niks hoort over de Zuid-Amerikaanse boeren.
Ik ben geneigd om dit fout te rekenen.
Als er alleen voorbeelden gegeven worden, lijkt me dat fout. Als ze als aanvulling gegeven worden op 'er kunnen ook andere redenen zijn..' is het goede antwoord al gegeven en maakt deze toevoeging het niet minder goed.

Lotte Weemstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-05-2019 09:48

Bericht door Lotte Weemstra » 15-05-2019 17:20

Wat doen jullie met leerlingen die het antwoord 'omgekeerd' formuleren?

Een leerling schrijft: "Harings conclusie veronderstelt dat de kosten de enige factor zijn in het koopgedrag van de consument."

Christine Brackmann
Berichten: 280
Lid geworden op: 12-05-2016 22:42

Bericht door Christine Brackmann » 15-05-2019 17:22

Lotte Weemstra schreef:Wat doen jullie met leerlingen die het antwoord omgekeerd formuleren?

Een leerling schrijft: "Harings conclusie veronderstelt dat de kosten de enige factor zijn in het koopgedrag van de consument."
Dergelijke antwoorden kom ik ook tegen. Ik neig ernaar dit niet expliciet genoeg te vinden. De beoordelaar moet immers nu zelf bedenken dat er dus nog andere factoren zijn. Ik voel wel enige twijfel.

HansD
Berichten: 143
Lid geworden op: 11-05-2017 09:53

Bericht door HansD » 15-05-2019 17:26

Christine Brackmann schreef:
Lotte Weemstra schreef:Wat doen jullie met leerlingen die het antwoord omgekeerd formuleren?

Een leerling schrijft: "Harings conclusie veronderstelt dat de kosten de enige factor zijn in het koopgedrag van de consument."
Dergelijke antwoorden kom ik ook tegen. Ik neig ernaar dit niet expliciet genoeg te vinden. De beoordelaar moet immers nu zelf bedenken dat er dus nog andere factoren zijn. Ik voel wel enige twijfel.
Ergo: er zijn ook andere factoren die het koopgedrag van de consument beïnvloeden.
Ik vind dat goed. Ik zie niet in waarom dat niet expliciet genoeg is.

Plaats reactie