Voor een goede LT handreiking: begin niet allemaal bij 1

Plaats reactie
Yke Schotanus

Voor een goede LT handreiking: begin niet allemaal bij 1

Bericht door Yke Schotanus » 12-05-2019 21:26

Waarde collega's,

Dinsdagmiddag gaat een groep collega's aan de slag met een LT-brief nieuwe stijl. Ik zou zeggen: zorg voor input. En om die input optimaal te laten zijn: begin niet allemaal bij vraag 1, waardoor de discussies over de laatste vragen pas ontstaan als de brief er al ligt. Doe eens gek: begin bij tekst 2 of 3.

Tijdens de vergadering gebeurt dit jaar overigens iets dergelijks. Dus de laatste vragen worden zeker goed besproken dit keer.

Met vriendelijke groet,

Yke

Gert Rijlaarsdam

Re: Voor een goede LT handreiking: begin niet allemaal bij 1

Bericht door Gert Rijlaarsdam » 13-05-2019 14:45

Yke Schotanus schreef:Waarde collega's,

Dinsdagmiddag gaat een groep collega's aan de slag met een LT-brief nieuwe stijl. Ik zou zeggen: zorg voor input. En om die input optimaal te laten zijn: begin niet allemaal bij vraag 1, waardoor de discussies over de laatste vragen pas ontstaan als de brief er al ligt. Doe eens gek: begin bij tekst 2 of 3.

Tijdens de vergadering gebeurt dit jaar overigens iets dergelijks. Dus de laatste vragen worden zeker goed besproken dit keer.

Met vriendelijke groet,

Yke

Dat lijkt een goed suggestie, maar de docenten die zich hebben aangemeld voor de examenbespreking van LTN weten dat zij in kleine groepen zulen werken, iedere groepslid bereidt zich op een kleine aantal vragen voor. Alle vragen zullen aan de orde komen volgens deze voorbereiding.
Daarnaast zullen deelnemers van vijf leerlingen de hele toets nakijken, opdat we kunnen nagaan of de problemen die de groepen hebben besproken volstaan, of dat er nog nieuwe zullen worden aangedragen. Wordt een spannende middag/avond!

Yke Schotanus

Bericht door Yke Schotanus » 13-05-2019 16:05

EEn spannende middag wordt het zeker, maar ik begrijp niet waarom Gert Rijlaarsdam 'lijkt' en 'maar' schrijft in de eerste regel van zijn reactie op mijn oproep. De opzet van die middag sluit de noodzaak van een ruime input niet uit. Sterker nog. Ik vraag erom omdat ik in het groepje zit dat dinsdag de laatste vragen bestudeert en ik elk jaar weer ervaar dat de discussies op het forum mijn visie op de vragen scherpen.

Plaats reactie