tijdvak 2, vraag 28

Plaats reactie
NelskeT
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-05-2018 21:43

tijdvak 2, vraag 28

Bericht door NelskeT » 17-06-2019 21:50

Mijn leerlingen geven als antwoord dat de docent de taak heeft om de sociale media in de lessen te betrekken. Dat staat niet in het correctiemodel, maar is volgens mij heel goed te verdedigen als je kijkt naar regel 165/166. Ik wil dat goedrekenen. Mee eens?

Collegiale groet,
Nelske.

jkool
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2018 10:12

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door jkool » 17-06-2019 22:31

Sowieso kan het antwoord in het correctiemodel niet worden toegeschreven aan Bennis, het is iets wat Verheijen naar voren brengt in regel 77-81. Het correctiemodel moet hier m.i. aangepast worden. Eens? Jouw leerling geeft één van de juiste antwoorden die wél aan Bennis kunnen worden toegeschreven.
Jacquelien

jkool
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2018 10:12

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door jkool » 17-06-2019 22:40

Vraag 28
Bij vraag 28 moeten de leerlingen een reden geven die Hans Bennis zou kunnen hebben om het taalgebruik in de gegeven situatie goed te keuren. Echter, het antwoord in het correctiemodel is geen uitspraak van Bennis, maar moet worden toegeschreven aan Lieke Verheijen (r. 77-81). Aan Bennis kunnen worden toegeschreven:
het is taalontwikkeling in actie (r. 44)
de ogenschijnlijk vreemde afkortingen laten een logisch patroon zien (r. 50-53)
ook in krantenkoppen en contactadvertenties wordt afgekort zonder dat de leesbaarheid wordt aangetast (r. 57-62)
zo creatief met taal omgaan toont ook kennis van de taalregels (r. 63-64)
je moet als docent social media in de les betrekken (r. 165-166)
Jacquelien

Herma
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-04-2016 23:00

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door Herma » 17-06-2019 23:45

jkool schreef:
17-06-2019 22:40
Vraag 28
Bij vraag 28 moeten de leerlingen een reden geven die Hans Bennis zou kunnen hebben om het taalgebruik in de gegeven situatie goed te keuren. Echter, het antwoord in het correctiemodel is geen uitspraak van Bennis, maar moet worden toegeschreven aan Lieke Verheijen (r. 77-81). Aan Bennis kunnen worden toegeschreven:
het is taalontwikkeling in actie (r. 44)
de ogenschijnlijk vreemde afkortingen laten een logisch patroon zien (r. 50-53)
ook in krantenkoppen en contactadvertenties wordt afgekort zonder dat de leesbaarheid wordt aangetast (r. 57-62)
zo creatief met taal omgaan toont ook kennis van de taalregels (r. 63-64)
je moet als docent social media in de les betrekken (r. 165-166)
Eens.
En ook: "Uiteindelijk is de taal er voor de gebruiker." (r.178-179)

Sylvia
Berichten: 12
Lid geworden op: 12-05-2017 12:01

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door Sylvia » 18-06-2019 10:44

Is over dit antwoord al contact opgenomen met het CvTE?

NelskeT
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-05-2018 21:43

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door NelskeT » 18-06-2019 11:50

Dank voor het bij elkaar plaatsen van alle mogelijke antwoorden. Mooi dat jullie ook vinden dat een leerling ook een heel ander antwoord kan geven dan het correctiemodel aangeeft. Ik weet niet goed hoe het werkt met het CvTE, maar is dit niet iets wat onder regel 3.3 van de algemene regels valt?

Muis
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-05-2019 23:05

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door Muis » 18-06-2019 12:01

Zeker eens!
Het betrekken van sociale media bij (in?) de lessen lijkt me een goed antwoord.

fredschut
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-05-2018 13:58

Re: tijdvak 2, vraag 28

Bericht door fredschut » 18-06-2019 19:25

Er is ondertussen een aanvulling op het correctiemodel gekomen.

Plaats reactie