Vraag 14

Ben Salemans

Bericht door Ben Salemans » 25-05-2019 16:55

Martijn Knook schreef:Hoewel het niet mijn gewoonte is om niet in lijn van het LvT na te kijken, ga ik antwoorden als ''er wordt informatie van twee bedrijven die deskundig zijn op het gebied van statistiek gebruikt'' Goed rekenen. Algemene antwoorden zijn fout, maar als leerlingen op deze manier naar de genoemde bedrijven verwijzen, vind ik dat goed.
Hier ben ik het mee eens. Alleen vraag ik me af waarom dat getal 'twee' en de namen van die bedrijven cruciale onderdelen van het antwoord moeten zijn. Het correctievoorschrift relativeert dat 'twee' zelf al, door de naam van één bedrijf ook als correct antwoord te accepteren. (Van het bedrijf Datlinq had ik overigens nooit eerder gehoord.) Cruciaal lijkt mij dat er in het antwoord staat dat er gebruik wordt gemaakt van gegevens van bedrijven die als betrouwbaar te boek staan en als autoriteiten gelden. Naar mijn smaak geeft een leerling een correct antwoord op vraag 13 als hij schrijft: "Omdat er cijfers worden gebruikt van als betrouwbaar bekend staande bedrijven/instanties."

Herma

Bericht door Herma » 27-05-2019 00:31

Eens met Ben, Martijn, Buurman, Ivar en Metteke. Het gaat hier immers om een uitlegvraag. Dan is de uitleg dat het om erkende/betrouwbare onderzoeksbureaus gaat o.i.d. beter dan alleen de namen van (een van) die bedrijven noemen.

Plaats reactie