Vraag 27

Jos Scheurink

Bericht door Jos Scheurink » 24-05-2019 10:12

Wat kan ik dan met een antwoord als: "Sommige mensen zijn nu eenmaal slimmer dan andere, daar is niets aan te doen."
Volgens mij begrijpt de leerling de strekking van de tekst.

Muis

Bericht door Muis » 24-05-2019 10:15

Jos Scheurink schreef:Wat kan ik dan met een antwoord als: "Sommige mensen zijn nu eenmaal slimmer dan andere, daar is niets aan te doen."
Lijkt me goed.

Jaryde

Bericht door Jaryde » 30-05-2019 14:42

Muis schreef:
Jos Scheurink schreef:Wat kan ik dan met een antwoord als: "Sommige mensen zijn nu eenmaal slimmer dan andere, daar is niets aan te doen."
Lijkt me goed.

Ik zou dat niet goed rekenen. Het gaat om het centrale standpunt van de tekst en het feit dat het geen keuze is of geen vermijdbaar onderdeel van iemands leefstijl. Dat laatste ontbreekt nu.

J.Krijger

Bericht door J.Krijger » 30-05-2019 15:29

Jaryde schreef:
Muis schreef:
Lijkt me goed.

Ik zou dat niet goed rekenen. Het gaat om het centrale standpunt van de tekst en het feit dat het geen keuze is of geen vermijdbaar onderdeel van iemands leefstijl. Dat laatste ontbreekt nu.
Maar geeft het deel 'daar is niets aan te doen' dit niet aan? Naar mijn mening wel.

Muis

Bericht door Muis » 31-05-2019 10:42

J.Krijger schreef:
Jaryde schreef:
Muis schreef: Lijkt me goed.

Maar geeft het deel 'daar is niets aan te doen' dit niet aan? Naar mijn mening wel.
Uiteindelijk heb ik zelf bovenstaande niet goed gerekend.

Plaats reactie