vraag 26

metteke

Bericht door metteke » 19-05-2019 13:06

Dan wacht ik nog even met vraag 26 nakijken. :wink:

Astrid2108

Vraag 26 wachten met nakijken

Bericht door Astrid2108 » 20-05-2019 01:01

metteke schreef:Dan wacht ik nog even met vraag 26 nakijken. :wink:

metteke

Bericht door metteke » 20-05-2019 19:46

Waar ik vooral tegenaan loop, is de beoordeling van het vierde bolletje. Veel leerlingen zeggen iets als:
'Opleidingsniveau heeft invloed op dementie.'
'Als je een hoge opleiding hebt, is de kans op dementie veel kleiner.'

Op basis van de aanvulling op de handreiking zou ik hier het punt voor kunnen toekennen, toch?

kabo265

Bericht door kabo265 » 20-05-2019 19:50

metteke schreef:Waar ik vooral tegenaan loop, is de beoordeling van het vierde bolletje. Veel leerlingen zeggen iets als:

Op basis van de aanvulling op de handreiking zou ik hier het punt voor kunnen toekennen, toch?
Dat vraag ik me dus af, maar ik heb ook heel veel leerlingen die over het opleidingsniveau beginnen. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, het wordt uitgebreid besproken in de tekst.

Esther

Bericht door Esther » 21-05-2019 11:39

AnnetteNED schreef:Bolletje 1:

Moet 'één op de drie' per se genoemd worden of is het ook voldoende als ze zeggen dat mensen zelf van alles kunnen doen om dementie te voorkomen?
Volgens mij heeft hier nog niemand op gereageerd. Ik heb ook zo'n antwoord; het risico op dementie kan verkleind worden. Ik ga het vooralsnog goed rekenen, ik vind het wel binnen de strekking van het bericht.

Ivar Gierveld

Bericht door Ivar Gierveld » 21-05-2019 11:46

Esther schreef:

Moet 'één op de drie' per se genoemd worden of is het ook voldoende als ze zeggen dat mensen zelf van alles kunnen doen om dementie te voorkomen?
Volgens mij heeft hier nog niemand op gereageerd. Ik heb ook zo'n antwoord; het risico op dementie kan verkleind worden. Ik ga het vooralsnog goed rekenen, ik vind het wel binnen de strekking van het bericht.
Ik reken het niet goed als het er niet bij staat. Die 1 op 3 is relevant genoeg. Ook het onderzoek zelf beweert niet dat je zelf van alles kunt doen. Dat geldt maar in 1 op de 3 gevallen en is daarmee essentieel.

Van mij een duidelijke 'niet goed'.

Ivar Gierveld

Bericht door Ivar Gierveld » 21-05-2019 11:53

Ivar Gierveld schreef:
Esther schreef:

Ik reken het niet goed als het er niet bij staat. Die 1 op 3 is relevant genoeg. Ook het onderzoek zelf beweert niet dat je zelf van alles kunt doen. Dat geldt maar in 1 op de 3 gevallen en is daarmee essentieel.

Van mij een duidelijke 'niet goed'.
Overigens heb ik de leerling die schreef dat EEN DEEL van de dementiegevallen voorkomen kan worden wel het punt gegeven. Al zal ik akkoord gaan als mijn tweede corrector dit niet accepteert.

Esther

Bericht door Esther » 21-05-2019 12:24

Geertje Otten

Bericht door Geertje Otten » 21-05-2019 19:18

kabo265 schreef:
metteke schreef:Waar ik vooral tegenaan loop, is de beoordeling van het vierde bolletje. Veel leerlingen zeggen iets als:

Dat vraag ik me dus af, maar ik heb ook heel veel leerlingen die over het opleidingsniveau beginnen. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, het wordt uitgebreid besproken in de tekst.
Ik reken de tweede variant niet goed. Een hoge opleiding heeft geen effect op de kans op dementie, wel op de gevolgen van dementie. Het eerste voorbeeld vind ik om dezelfde reden eigenlijk ook onvoldoende.

Geertje Otten

Bericht door Geertje Otten » 21-05-2019 19:37

AnnetteNED schreef:Bolletje 4:

Is het voldoende als ze alleen zeggen dat het opleidingsniveau invloed heeft op dementie? Nee hè?
Nee, het opleidingsniveau heeft invloed op de gevolgen van dementie. Niet op de dementie zelf. Ik reken het niet goed.

Plaats reactie