II - vraag 38

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
tommyhopstaken

II - vraag 38

Bericht door tommyhopstaken » 19-06-2018 15:58

Wat te doen als de leerling inhoudelijk de reactie samenvat?

Voorbeeld van een leerling:

"De reactie van de minister en staatssecretaris is dat zij de leerkrachten professioneel vinden en ze twijfelen niet aan hun oordeel."

Ik heb een paar van dit soort varianten, waarin het tweede deel van het oordeel inhoudelijk wordt samengevat. (Uit de tekst: "Die (de eindtoets) staat op gespannen voet met de waarde die wij hechten aan het professionele oordeel van de leerkracht"). Ik vind het antwoord hierboven eigenlijk een aardige samenvatting van deze uitspraak. Of zien jullie dit anders?

Suzanh2

Bericht door Suzanh2 » 19-06-2018 16:29

Wel goed gerekend:
'Ze zijn het er niet mee eens, want ze hechten waarde aan het professionele oordeel van de leraar.'
'Dit staat op gespannen voet met de waarde die wij hechten aan het professionele oordeel van de leerkracht.'

Niet goed gerekend:
'Ze hechten veel waarde aan het professioneel oordeel van een leerkacht.'

tommyhopstaken

Bericht door tommyhopstaken » 19-06-2018 16:32

Hoi Suzanh2,

Houd er rekening mee dat het antwoord maar 15 woorden mag zijn hè.. De eerste twee antwoorden (die je goed rekent), komen daar boven.

Marco

Re: II - vraag 38

Bericht door Marco » 19-06-2018 21:42

tommyhopstaken schreef:Wat te doen als de leerling inhoudelijk de reactie samenvat?

Voorbeeld van een leerling:

"De reactie van de minister en staatssecretaris is dat zij de leerkrachten professioneel vinden en ze twijfelen niet aan hun oordeel."

Ik heb een paar van dit soort varianten, waarin het tweede deel van het oordeel inhoudelijk wordt samengevat. (Uit de tekst: "Die (de eindtoets) staat op gespannen voet met de waarde die wij hechten aan het professionele oordeel van de leerkracht"). Ik vind het antwoord hierboven eigenlijk een aardige samenvatting van deze uitspraak. Of zien jullie dit anders?
Wat jij zelf al aangeeft: alleen het tweede deel van de reactie wordt samengevat. Dat de bewindslieden met de aanbevelingen moeite hebben, komt daar niet in terug. Daarmee is het antwoord geen volledige samenvatting, ik zou het daarom niet goed rekenen.

Debby

Bericht door Debby » 20-06-2018 09:44

Ik heb ook dat soort antwoorden over de professionaliteit van de leraar. Die moet je helaas allemaal afkeuren.

Plaats reactie