II - Vraag 27

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
tommyhopstaken

II - Vraag 27

Bericht door tommyhopstaken » 19-06-2018 09:23

Ik vind het antwoord in het correctiemodel niet correct/volledig.

In de tekst staat "Als kind en puber was ik nooit alleen. Eigenlijk had ik twee paar ouder. Vaak was dat leuk, soms niet".

Dit zijn naar mijn smaak al twee verschillende argumenten. Je kunt het immers fijn vinden om nooit alleen te zijn, maar ook fijn/leuk vinden om twee paar ouders te hebben. Er mist dus een argument in het antwoordmodel. Naar mijn mening had het juiste antwoord moeten zijn:

1. Je bent nooit alleen.
2. Je hebt twee paar ouders (en dat is vaak leuk, soms niet).
3. Grootouders zorgen tijdens vakanties voor planten en dieren.
4. Grootouders passen tijdens de vakanties op.
5. Grootouders konden tot hun dood in huis en bij familie blijven.

En eigenlijk zijn nummer 3 en 4 dan subargumenten bij 'Je hebt twee paar ouders'.

Wat vinden jullie?

ingeconradi

Vraag 27 II

Bericht door ingeconradi » 19-06-2018 09:40

Beste Tommy,

Ik neig net als jij dit goed te rekenen. Al mijn leerlingen hebben dit erbij gedaan. Ik vind het twee verschillende argumenten, dus reken het goed.

Debby

Bericht door Debby » 19-06-2018 10:39

Helemaal eens met deze redenering. Dan ga ik het ook goedrekenen. Is het een idee om dit allemaal bij het examenloket te melden? Het zou fijn zijn als de N-term omhooggaat bij het tweede tijdvak wat mij betreft en dat zou door onze opmerkingen misschien gestimuleerd kunnen worden.

metteke

Bericht door metteke » 19-06-2018 11:12

Debby schreef:Helemaal eens met deze redenering. Dan ga ik het ook goedrekenen. Is het een idee om dit allemaal bij het examenloket te melden? Het zou fijn zijn als de N-term omhooggaat bij het tweede tijdvak wat mij betreft en dat zou door onze opmerkingen misschien gestimuleerd kunnen worden.
Dit is wat tegenstrijdig: als je het buiten het CV om goed rekent, hoeft de N-term niet omhoog, toch?

metteke

Re: II - Vraag 27

Bericht door metteke » 19-06-2018 11:14

tommyhopstaken schreef:Ik vind het antwoord in het correctiemodel niet correct/volledig.

In de tekst staat "Als kind en puber was ik nooit alleen. Eigenlijk had ik twee paar ouder. Vaak was dat leuk, soms niet".

Dit zijn naar mijn smaak al twee verschillende argumenten. Je kunt het immers fijn vinden om nooit alleen te zijn, maar ook fijn/leuk vinden om twee paar ouders te hebben. Er mist dus een argument in het antwoordmodel. Naar mijn mening had het juiste antwoord moeten zijn:

1. Je bent nooit alleen.

En eigenlijk zijn nummer 3 en 4 dan subargumenten bij 'Je hebt twee paar ouders'.

Wat vinden jullie?
Ik kom het niet tegen. Ben het in elk geval niet eens met je bewering dat nummer 3 en 4 subargumenten zouden zijn bij 2. 3 is wel degelijk een apart argument!

Andrea Gerrits

Bericht door Andrea Gerrits » 19-06-2018 20:21

metteke schreef:
Debby schreef:Helemaal eens met deze redenering. Dan ga ik het ook goedrekenen. Is het een idee om dit allemaal bij het examenloket te melden? Het zou fijn zijn als de N-term omhooggaat bij het tweede tijdvak wat mij betreft en dat zou door onze opmerkingen misschien gestimuleerd kunnen worden.
Dit is wat tegenstrijdig: als je het buiten het CV om goed rekent, hoeft de N-term niet omhoog, toch?
Helemaal mee eens. Als we buiten het CV om allemaal dingen goed gaan rekenen, gaat de N-term juist niet omhoog lijkt mij.

Andrea Gerrits

Re: II - Vraag 27

Bericht door Andrea Gerrits » 19-06-2018 20:24

metteke schreef:
tommyhopstaken schreef:Ik vind het antwoord in het correctiemodel niet correct/volledig.

1. Je bent nooit alleen.

Wat vinden jullie?
Ik kom het niet tegen. Ben het in elk geval niet eens met je bewering dat nummer 3 en 4 subargumenten zouden zijn bij 2. 3 is wel degelijk een apart argument!
Ik vind eigenlijk dat 'je hebt twee paar ouders' wel bij 'je bent nooit alleen hoort'. Als jullie het allemaal goed rekenen, ga ik dat ook doen. Anders doe ik mijn eigen leerlingen tekort.

Debby

Bericht door Debby » 20-06-2018 09:49

Ik was een beetje te haastig gisteren met mijn reactie, excuses! Het leek me gepast om wel een geluid te laten horen, omdat we bij tijdvak 2 altijd zo mager in het overleg en de feedback zitten ten opzichte van tijdvak 1. Ook qua klachten over het CV lijkt me dit het geval. Ik vind een N-term van 0,7 namelijk wel wat aan de lage kant voor dit examen. Wat vinden jullie?

Nikkyschipper

Bericht door Nikkyschipper » 20-06-2018 10:37

Debby schreef:Ik was een beetje te haastig gisteren met mijn reactie, excuses! Het leek me gepast om wel een geluid te laten horen, omdat we bij tijdvak 2 altijd zo mager in het overleg en de feedback zitten ten opzichte van tijdvak 1. Ook qua klachten over het CV lijkt me dit het geval. Ik vind een N-term van 0,7 namelijk wel wat aan de lage kant voor dit examen. Wat vinden jullie?
Deze vraag reken ik dus nu wel fout, want het staat niet in het cv. Maar ik had deze argumentatie al bedacht en ook al in Leraar Nederlands gezet onder de naam Lieuw.
Ik ben het met je eens dat de normering echt laag is dit jaar en ik hoop dat alleen al vanwege deze vraag, die ik eigenlijk goed wil rekenen, maar omdat het niet in het cv staat, nu toch fout reken, de normering omhoog gaat!

Nikkyschipper

vraag 27

Bericht door Nikkyschipper » 20-06-2018 19:50

Wie heeft er voor mij het e-mailadres van het Cito? Ik wil echt de punt voor deze vraag hebben! ( met die twee ouders).
Nu gaat er waarschijnlijk een ongelijkheid bestaan tussen mensen die wel strict het cv opvolgen ( zoals ik) en mensen die ( volgens mij ook) in hun argumentatie wel goed zitten en het punt wel goed gaan rekenen.
Ik heb dit punt ook voor mijn leerlingen nodig!
Hoewel ik liever in plaats van dit punt, een hogere normering zou krijgen!
Alvast bedankt voor het e-mailadres. Ik ga vanavond Cito hier over e-mailen en ik hoop dat anderen die hier op het forum zitten dat ook doen!

Plaats reactie