Pagina 1 van 1

2018-II vraag 30

Geplaatst: 18-06-2018 21:05
door Patty
In de alinea's 4 t/m 6 worden verschillende problemen benoemd die met het wonen in een driegeneratiehuis kunnen worden opgelost. Noem er drie

Volgens het correctiemodel moet je de problemen benoemen (bijv. er zijn lange wachtlijsten-voor een betaalbaar huis-)
Mijn leerling heeft juist de oplossing(en) benoemd: ten eerste hoeven mensen minder lang te wachten op een huis, etc.

Zouden jullie hier punten voor toekennen?

Geplaatst: 18-06-2018 22:18
door Willy
Nee, ik zou geen punten toekennen. Er wordt expliciet gevraagd naar de problemen. Dit is echt een kwestie van de vraag goed lezen. Het geven van de oplossingen is geen antwoord op de gestelde vraag.

problemen

Geplaatst: 19-06-2018 08:37
door Debby
Willy schreef:Nee, ik zou geen punten toekennen. Er wordt expliciet gevraagd naar de problemen. Dit is echt een kwestie van de vraag goed lezen. Het geven van de oplossingen is geen antwoord op de gestelde vraag.
Ik reken de oplossingen ook niet goed inderdaad.

vraag 30

Geplaatst: 19-06-2018 20:42
door nmem
Bij vraag 30 staat in het cv de opmerking: 'Voordelen uit alinea 7 niet goed rekenen'. Dit lijkt mij toch een aanwijzing dat andere voordelen wél goed gerekend mogen worden..

vraag 30

Geplaatst: 19-06-2018 20:51
door nmem
Bij vraag 30 staat in het cv de opmerking: 'Voordelen uit alinea 7 niet goed rekenen'. Dit lijkt mij toch een aanwijzing dat andere voordelen wél goed gerekend mogen worden..

Re: vraag 30

Geplaatst: 19-06-2018 21:10
door Andrea Gerrits
nmem schreef:Bij vraag 30 staat in het cv de opmerking: 'Voordelen uit alinea 7 niet goed rekenen'. Dit lijkt mij toch een aanwijzing dat andere voordelen wél goed gerekend mogen worden..
Lijkt me niet, want in er wordt in de vraag naar gevraagd naar problemen die opgelost kunnen worden..

Re: vraag 30

Geplaatst: 19-06-2018 21:11
door Andrea Gerrits
nmem schreef:Bij vraag 30 staat in het cv de opmerking: 'Voordelen uit alinea 7 niet goed rekenen'. Dit lijkt mij toch een aanwijzing dat andere voordelen wél goed gerekend mogen worden..
Lijkt me niet, want in er wordt in de vraag naar gevraagd naar problemen die opgelost kunnen worden..

Geplaatst: 19-06-2018 21:16
door nmem
Helemaal mee eens, Andrea, en zonder de opmerking in het cv had ik de oplossingen / voordelen dan ook fout gerekend. Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het cv expliciet zou vermelden dat voordelen uit alinea 7 niet goed gerekend mogen worden, als geen enkel voordeel goed gerekend zou mogen worden. Begrijp jij dat wel?

Geplaatst: 20-06-2018 12:50
door bovj
nmem schreef:Helemaal mee eens, Andrea, en zonder de opmerking in het cv had ik de oplossingen / voordelen dan ook fout gerekend. Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het cv expliciet zou vermelden dat voordelen uit alinea 7 niet goed gerekend mogen worden, als geen enkel voordeel goed gerekend zou mogen worden. Begrijp jij dat wel?
Ik had precies hetzelfde. Het lijkt alsof ze er toch van uitgaan dat leerlingen voordelen gaan opschrijven. Ik vind het een verwarrende opmerking en onnodig als het noemen van voordelen in het algemeen al fout is.