Vraag 33

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
Marieke Jonkers

Vraag 33

Bericht door Marieke Jonkers » 21-05-2018 10:30

In de tekst staat natuurlijk 'Ze kijken over míjn schouder mee', maar wat doe ik als een leerling antwoordt dat de gezondheidsfreaks de dingen die andere mensen eten afkeuren, dus niet specifiek van de auteur?

Rutger

Re: Vraag 33

Bericht door Rutger » 21-05-2018 12:04

Marieke Jonkers schreef:In de tekst staat natuurlijk 'Ze kijken over míjn schouder mee', maar wat doe ik als een leerling antwoordt dat de gezondheidsfreaks de dingen die andere mensen eten afkeuren, dus niet specifiek van de auteur?
Volgens mij staat de relatie tussen auteur en gezondheidsfreaks hier voorop. Ik vind dit element essentieel.

ZDG

Bericht door ZDG » 21-05-2018 12:48

'Ze keuren haar eetgewoontes af.'

Is dit goed genoeg voor een punt? Ik twijfel.

Rutger

Bericht door Rutger » 21-05-2018 14:39

ZDG schreef:'Ze keuren haar eetgewoontes af.'

Heb ik goedgerekend: afkeuren impliceert duidelijk dat je iets 'slecht' vindt.

Miracolo

Bericht door Miracolo » 21-05-2018 15:16

Rutger schreef:
ZDG schreef:'Ze keuren haar eetgewoontes af.'

Heb ik goedgerekend: afkeuren impliceert duidelijk dat je iets 'slecht' vindt.
Ik twijfelde ook.

MwDuin

Bericht door MwDuin » 26-05-2018 13:13

Het LT-verslag neemt veel van mijn onduidelijkheden weg, maar deze twee punten kijken elkaar tegen te spreken:
Bolletje 3: een algemene verwijzing (niet naar de auteur) is te algemeen en dus fout
Bolletje 5: ze kunnen er niet tegen wanneer iemand slecht eet = goed

Is 'iemand' dan niet te algemeen?
Wat doe ik met een antwoord als:
'omdat er veel mensen zijn die voedsel eten dat als 'slecht' staat aangeschreven. Daar balen zij van.'

Herma

Bericht door Herma » 26-05-2018 16:27

MwDuin schreef:Het LT-verslag neemt veel van mijn onduidelijkheden weg, maar deze twee punten kijken elkaar tegen te spreken:
Bolletje 3: een algemene verwijzing (niet naar de auteur) is te algemeen en dus fout
Bolletje 5: ze kunnen er niet tegen wanneer iemand slecht eet = goed

Is 'iemand' dan niet te algemeen?
Wat doe ik met een antwoord als:
'omdat er veel mensen zijn die voedsel eten dat als 'slecht' staat aangeschreven. Daar balen zij van.'
Met de opmerking bij bolletje 5 ben ik het eens, want dat hoofdschudden zullen ze bij iedereen doen die in hun ogen slecht eet.
Wat er bij bolletje 3 staat, kan ik niet volgen. Daar zou naar de auteur worden verwezen met 'gezondheidsfreaks'? Dit moet over iets anders gaan.

Plaats reactie