Citeren

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
ZDG

Citeren

Bericht door ZDG » 20-05-2018 09:00

Excuus, waarschijnlijk is dit een erg domme vraag, maar dit is mijn eerste examenklas.

Hoe beoordeel ik werk van leerlingen waarbij niet volledig juist wordt geciteerd? Wanneer bijvoorbeeld de haakjes " " of de regelnummers ontbreken, maar de leerling wel het volledige juiste antwoord heeft geciteerd?

ZDG

Bericht door ZDG » 20-05-2018 09:06

In aanvulling: ik zie net dat het toevoegen van regelnummers niet verplicht is.

Hoe zit het wanneer een leerling aanhalingstekens sluiten vergeet toe te voegen? Dit telt dan, vermoed ik, als een taalfout?

Aniek

Bericht door Aniek » 20-05-2018 09:29

ZDG schreef: Hoe zit het wanneer een leerling aanhalingstekens sluiten vergeet toe te voegen? Dit telt dan, vermoed ik, als een taalfout?
Dat is een interpunctiefout en interpunctie is geen onderdeel van de beoordeling. Er hoeft dus geen fout voor gerekend te worden.

Plaats reactie