Vraag 33

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
MwDuin

Vraag 33

Bericht door MwDuin » 19-05-2018 15:28

Een aantal leerlingen heeft verwezen naar de auteur, terwijl deze niet in de vraag genoemd wordt: 'Zij eet niet gezond genoeg'. Zouden jullie dit toch goed rekenen?

Wat doen jullie met leerlingen die denken dat de auteur een man is en het hele antwoord doorspekken met 'hij' en 'zijn'? Grammaticaal klopt het antwoord en inhoudelijk vind ik het nou ook weer niet dusdanig erg dat ik er 0p voor wil geven.

Matthijs603

Bericht door Matthijs603 » 19-05-2018 15:34

Dit is toch letterlijk het antwoord dat het antwoordmodel geeft?

En ik zou het heel raar vinden om voor het geslacht van de auteur punten af te trekken.

MwDuin

Bericht door MwDuin » 19-05-2018 17:07

Matthijs603 schreef:Dit is toch letterlijk het antwoord dat het antwoordmodel geeft?

En ik zou het heel raar vinden om voor het geslacht van de auteur punten af te trekken.
Ik bedoel dus dat er niet 'de auteur' staat, maar alleen 'zij'. Het kan geen verwijzing zijn naar iets in de vraagstelling dus het is logisch dat het om de auteur gaat, maar mag je dat als corrector aannemen?

Christine Brackmann

Bericht door Christine Brackmann » 19-05-2018 17:27

'zij' is geen probleem, lijkt me.

Bente

Bericht door Bente » 20-05-2018 13:49

Wat vinden jullie van dergelijke antwoorden?

Alles wat in de daarvoor genoemde voedingsmiddelen zit is slecht voor je volgens de gezondheidsfreaks.

Deze mensen hebben kritiek op alles wat je eet en zien alles wat er in dit eten zit als een probleem.

Ze doen dat omdat ze bijvoorbeeld niet haar groenten zelf snijdt, ze er dus niet bewust mee bezig is.

De mensen die dit doen, zullen het niet eens zijn met haar manier van voeding.

MwDuin

Bericht door MwDuin » 20-05-2018 16:52

Bente schreef:Wat vinden jullie van dergelijke antwoorden?

Alles wat in de daarvoor genoemde voedingsmiddelen zit is slecht voor je volgens de gezondheidsfreaks.

Deze mensen hebben kritiek op alles wat je eet en zien alles wat er in dit eten zit als een probleem.
Deze twee antwoorden zou ik niet goed rekenen, omdat ze niet over de eetgewoonten van de auteur gaan.
Ze doen dat omdat ze bijvoorbeeld niet haar groenten zelf snijdt, ze er dus niet bewust mee bezig is.

De mensen die dit doen, zullen het niet eens zijn met haar manier van voeding.
Het eerste antwoord vind ik (vanaf de komma) voldoende. Het tweede antwoord niet, want daarin ontbreekt slecht/ongezond/niet bewust. Maar dat is wel echt een twijfelgeval voor mij.

Ben Salemans

Bericht door Ben Salemans » 21-05-2018 05:45

Matthijs603 schreef:En ik zou het heel raar vinden om voor het geslacht van de auteur punten af te trekken.
Helemaal mee eens. Daar is toch geen discussie voor nodig (haha, om eens een drogreden naar voren te brengen)?

Plaats reactie