vraag 17

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
jkool

Bericht door jkool » 21-05-2018 17:37

Aleid schreef:Volgens het correctiemodel hoeft een leerling niet aan te geven of het een oorzaak of reden is.

Leerlingen die dat niet vermelden (maar in hun gedachten reden en oorzaak niet goed hebben), krijgen wel twee punten.

Dat doet geen recht aan de antwoorden van de leerlingen die dit op papier niet goed hebben.

Ik begrijp ook dat de examenmakers zowel reden als oorzaak noemen want er is wel degelijk verschil, maar volgens mij is het de bedoeling dat leerlingen twee zaken uit de tekst kunnen halen. Dat lijkt me belangrijker dan aangeven of het een oorzaak of reden is. Anders zouden de examenmakers oorzaak en reden toch niet tussen haakjes zetten in het correctievoorschrift?

Het lijkt me dan het eerlijkst wanneer we toch de punten toekennen als leerlingen beide elementen noemen, ook al verwisselt de leerling oorzaak en reden.
Dat zou ik ook willen doen.
Jacquelien

E. Gerrits

Bericht door E. Gerrits » 21-05-2018 21:11

Als antwoord op de vraag waarom jongeren toch een studielening aangaan schrijft een leerling dat je je zonder studie niet zo veel kans maakt op de arbeidsmarkt.

Moet in het antwoord lening staan? De vraag geeft dit mijn inziens al aan.

Plaats reactie