vraag 15

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
vrw

Re: vraag 12

Bericht door vrw » 24-05-2018 23:02

Een aantal van mijn leerlingen antwoordt iets in de trant van: 'Als je leent word je geboeid door je schulden, zoals ook slaven werden geboeid.' Dat antwoord impliceert dat je ergens aan vast zit, zoals het CV voorschrijft. Goed rekenen?

D.G.

Re: vraag 12

Bericht door D.G. » 24-05-2018 23:25

vrw schreef:Een aantal van mijn leerlingen antwoordt iets in de trant van: 'Als je leent word je geboeid door je schulden, zoals ook slaven werden geboeid.' Dat antwoord impliceert dat je ergens aan vast zit, zoals het CV voorschrijft. Goed rekenen?
Zou ik wel doen

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 26-05-2018 15:45

E. Gerrits schreef:
Ben Salemans schreef:Ik vind een antwoord als "In beide gevallen moet je werken" of "In beide gevallen ben je verplicht te werken" een correct alternatief voor "In beide gevallen ben je niet vrij". In het 'moeten' of 'verplicht zijn' zit het element 'niet vrij zijn'.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... wLiFEiFPIU

Volgens mij zit je er aan vast als iets verplicht is. Ik reken dergelijke antwoorden goed.
Vreemd dat we het niet goed mogen rekenen volgens het verslag van LT.

Herma

Bericht door Herma » 26-05-2018 16:35

AnnetteNED schreef:
E. Gerrits schreef:
Ben Salemans schreef:Ik vind een antwoord als "In beide gevallen moet je werken" of "In beide gevallen ben je verplicht te werken" een correct alternatief voor "In beide gevallen ben je niet vrij". In het 'moeten' of 'verplicht zijn' zit het element 'niet vrij zijn'.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... wLiFEiFPIU

Volgens mij zit je er aan vast als iets verplicht is. Ik reken dergelijke antwoorden goed.
Het zijn geen goede antwoorden vanwege dat 'werken'. Je moet je schulden terugbetalen. Hoe je aan dat geld komt, maakt de bank/overheid niet uit.

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 26-05-2018 16:41

Herma schreef:
AnnetteNED schreef:
E. Gerrits schreef: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... wLiFEiFPIU

Het zijn geen goede antwoorden vanwege dat 'werken'. Je moet je schulden terugbetalen. Hoe je aan dat geld komt, maakt de bank/overheid niet uit.
Oké, dat snap ik. Bedankt voor je reactie.
Het gaat mij meer om het stuk: word je gedwongen / kiest men er niet voor.
Dat vind ik wel heel erg lijken op: ben je niet vrij.

Plaats reactie