Vraag 16

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
C.schelke
Berichten: 30
Lid geworden op: 14-05-2016 17:15

Vraag 16

Bericht door C.schelke » 17-05-2018 21:53

Onduidelijk geformuleerde vraag: het begrip argumentatie lijkt te gaan over de argumenten van de voorstanders, maar gaat blijkbaar over het antwoord van de auteur.

AnnetteNED
Berichten: 197
Lid geworden op: 12-05-2016 21:46

Bericht door AnnetteNED » 18-05-2018 19:40

Wat als ze alleen zeggen: Het gaat hem niet om de voorwaarden.

N. Lagendijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 19-05-2018 14:02

Bericht door N. Lagendijk » 19-05-2018 16:20

AnnetteNED schreef:Wat als ze alleen zeggen: Het gaat hem niet om de voorwaarden.
Op zich impliceert dit dat de auteur deze voorwaarden onbelangrijk vindt, toch? Ik denk dat ik dit goed zou rekenen.

Bente
Berichten: 9
Lid geworden op: 19-05-2018 16:21

Bericht door Bente » 19-05-2018 16:29

Wat doen jullie met leerlingen die het woord principe niet noemen, maar de uitleg van zijn principe geven?

Voorbeeld: 'Dit is niet het punt waar het over gaat. Het gaat namelijk over dat er schulden zijn, nog voordat je leven echt begonnen is.

Het is eigenlijk een voorbeeld, maar wel de uitwerking van het principe.

Christine Brackmann
Berichten: 280
Lid geworden op: 12-05-2016 22:42

Bericht door Christine Brackmann » 19-05-2018 17:31

AnnetteNED schreef:Wat als ze alleen zeggen: Het gaat hem niet om de voorwaarden.
Dit lijkt me synoniem aan wat er voor de / staat in het antwoordmode, dus goed.

Manouk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-05-2018 18:11

Bericht door Manouk » 19-05-2018 18:15

Een aantal leerlingen geeft als antwoord dat de schrijver later wel onderbouwt waarom hij dit zegt. Dit is in feite een antwoord op de vraag, het gaat alleen niet in op de argumentatie zelf.

Toch fout rekenen?

Manouk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-05-2018 18:11

Bericht door Manouk » 19-05-2018 18:18

Een aantal leerlingen geeft als antwoord dat de schrijver later wel onderbouwt waarom hij dit zegt. Dit is in feite een antwoord op de vraag, het gaat alleen niet in op de argumentatie zelf.

Toch fout rekenen?

Matthijs603
Berichten: 219
Lid geworden op: 10-05-2017 23:07

Bericht door Matthijs603 » 19-05-2018 23:01

N. Lagendijk schreef:
AnnetteNED schreef:Wat als ze alleen zeggen: Het gaat hem niet om de voorwaarden.
Op zich impliceert dit dat de auteur deze voorwaarden onbelangrijk vindt, toch? Ik denk dat ik dit goed zou rekenen.
Ik zie dit als een andere formulering van wat er voor de slash staat. Goed dus.

Ben Salemans
Berichten: 218
Lid geworden op: 24-04-2016 23:46

Bericht door Ben Salemans » 20-05-2018 00:37

Enkele leerlingen schrijven: "Het gaat de schrijver om het grote plaatje" of "De schrijver is niet geïnteresseerd in details" of "De details dat de rente laag is, enz. veranderen weinig aan het feit dat je gedoemd bent om schulden te krijgen en deze te moeten aflossen". Fout, he?

metteke
Berichten: 218
Lid geworden op: 14-05-2016 12:59

Bericht door metteke » 20-05-2018 11:56

Ben Salemans schreef:Enkele leerlingen schrijven: "De schrijver is niet geïnteresseerd in details" of "

Kom ik ook tegen. Ik twijfel of het fout is. 'De voorwaarden zijn onbelangrijk' zegt het CV; je zou kunnen zeggen dat 'het zijn details' op hetzelfde neer komt...

Plaats reactie