Pagina 4 van 6

Geplaatst: 20-05-2018 11:58
door AnnetteNED
C.schelke schreef:
AnnetteNED schreef:
Christine Brackmann schreef: Dit kun je niet goed rekenen. In de opdracht staat 'Vat samen'. Citeren is geen samenvatten.
'Vat samen' heeft betrekking op het feit dat de argumentatie van Juul Martin in een schema wordt weergegeven. Het heeft geen betrekking op de opdracht aan de leerling.
Ja, dat denk ik ook.


Geplaatst: 20-05-2018 13:52
door AnkeSwanenberg
En wat doen jullie als een leerling punt 4 overslaat (eenzaamheid) en punt 5 op die plaats invoert:
'4. Door de deeleconomie krijgen we weer verbinding met onze buren.
5. We gaan meer voor elkaar open staan.'

Helemaal geen punten lijkt me, wat vinden jullie?

Geplaatst: 20-05-2018 14:07
door Jaryde
AnkeSwanenberg schreef:En wat doen jullie als een leerling punt 4 overslaat (eenzaamheid) en punt 5 op die plaats invoert:
'4. Door de deeleconomie krijgen we weer verbinding met onze buren.
5. We gaan meer voor elkaar open staan.'

Helemaal geen punten lijkt me, wat vinden jullie?
Ik heb ook een paar leerlingen die dat zo geantwoord hebben en ik heb daar geen punten voor gegeven.

Geplaatst: 21-05-2018 10:16
door kms
Ik heb nu al een paar keer gezien dat leerlingen bij het punt 1 van het standpunt dit opschrijven:

1. De deeleconomie is positief

of

1. De deeleconomie is goed

Ik reken dit steeds fout. Wat vinden jullie? Ik ga twijfelen, omdat ik dit antwoord regelmatig zie.

Geplaatst: 21-05-2018 10:22
door kms
En wat te doen bij:

3. Niet iedereen kan een auto bezitten.

Moet het voorbeeld volledig uitgewerkt in het antwoord? Ik heb dit goed gerekend, omdat ik vind dat dit past in 'de kern van een goed antwoord'.

voor D.G.

Geplaatst: 21-05-2018 10:52
door FvMaris
Citeren is iets anders dan in eigen woorden formuleren. Het is de bedoeling dat de leerlingen in staat zijn in eigen woorden te antwoorden ïn een of meer volledige zinnen".

Geplaatst: 21-05-2018 10:59
door Matthijs603
Maar om 'eigen woorden' wordt niet gevraagd.

Kms: de alternatieven bij punt 1 reken ik ook fout, en die bij punt 3 (wel met enige twijfel) voorlopig goed, omdat dit kan worden gezien als een samenvatting van dat argument.

Ik herhaal verder nog even de vraag die ik eerder stelde: wat doen jullie met leerlingen die bij punt 5 ook de zin daarna opschrijven? Dus het juiste antwoord + de toevoeging dat we misschien meer voor elkaar gaan openstaan? Ik heb dat nu nog fout gerekend, maar twijfel erg.

Geplaatst: 21-05-2018 11:34
door N. Lagendijk
Matthijs603 schreef: Ik herhaal verder nog even de vraag die ik eerder stelde: wat doen jullie met leerlingen die bij punt 5 ook de zin daarna opschrijven? Dus het juiste antwoord + de toevoeging dat we misschien meer voor elkaar gaan openstaan? Ik heb dat nu nog fout gerekend, maar twijfel erg.
Ik reken dit goed. Het juiste subargument staat er immers. Ik vind het antwoord niet minder goed worden door de toevoeging. Daarnaast kun je je wellicht nog beroepen op algemene regel 3.4 uit het cv?

Geplaatst: 21-05-2018 12:49
door E. Gerrits
Een leerling heeft punt 1 en 2 omgedraaid en is vervolgens wel verder gegaan met punt 3 in het correctievoorschrift. Ik heb dit nu goed gerekend, maar eigenlijk is dat geen logisch argument meer. Wat vinden jullie?

Geplaatst: 21-05-2018 13:05
door Herma
E. Gerrits schreef:Een leerling heeft punt 1 en 2 omgedraaid en is vervolgens wel verder gegaan met punt 3 in het correctievoorschrift. Ik heb dit nu goed gerekend, maar eigenlijk is dat geen logisch argument meer. Wat vinden jullie?
Inderdaad, de redenering klopt dan niet, maar volgens het cv ken je hier scorepunten toe 'per juist antwoord'. Dan zou je voor het juiste antwoord bij 3 dus een scorepunt mogen geven.