Vraag 22

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker.
Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Astrid

Re: Vraag 22

Bericht door Astrid » 20-05-2018 14:02

AnnetteNED schreef:
Astrid schreef:
Matthijs603 schreef:Prima vraag, maar wat een vreemde puntentelling!

Ten eerste: vier antwoorden op de juiste plaats is normaal gesproken niet mogelijk. Dat kan alleen als er een cijfer dubbel is ingevuld of niet is ingevuld. Bij 1 cijfer fout is gelijk ook een ander cijfer fout, dus na 3 punten komt gelijk al 1 punt.

Ten tweede: mij lijkt het meer om de volgorde te gaan. Het juiste antwoord was ook mijn antwoord, maar als ik al iets anders had gedaan, dan was 5 mijn tweede (losstaande) toelichting geweest, 4 het standpunt met daarachter 1, 2 en 3. Ik vind dit wel gewoon fout, hoor, maar wel beter dan bijvoorbeeld 1-4-5-3/2, terwijl dit antwoord wel een punt zou opleveren.
Zou er in de bespreking deze oplossing geboden kunnen worden: 5 goed = 3 punten; 3 goed = 2 punten en 2 goed = 1 punt?
Zo is het nu toch ook met de aanvulling op het correctievoorschrift?
Ja, je hebt gelijk!! Excuses! Dank voor deze terechte verwijzing!

C.schelke

Bericht door C.schelke » 20-05-2018 15:12

Idee achter vraag goed, maar er is weinig rekening gehouden met de aanwezige, dan wel te plaatsen signaalwoorden. Leerlingen gaan hier de mist mee in: in zin 4 staat het signaalwoord 'dus'. Hierdoor zien veel van mijn leerlingen deze zin voor het standpunt aan.
Had m.i. anders gemogen.

metteke

Bericht door metteke » 20-05-2018 15:29

C.schelke schreef:Idee achter vraag goed, maar er is weinig rekening gehouden met de aanwezige, dan wel te plaatsen signaalwoorden. Leerlingen gaan hier de mist mee in: in zin 4 staat het signaalwoord 'dus'. Hierdoor zien veel van mijn leerlingen deze zin voor het standpunt aan.
Had m.i. anders gemogen.
Helemaal met je eens. En het is niet alleen op basis van dat signaalwoord denkbaar om zin 4 als standpunt aan te wijzen...

Ben Salemans

Bericht door Ben Salemans » 20-05-2018 16:35

Maar in zin 5 staat natuurlijk wel 'dan ook'.

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 20-05-2018 23:00

AnnetteNED schreef:Inderdaad vreemd.

2 en 3 kunnen ook omgewisseld worden?
Lijkt mij niet. Dat levert geen logische 'keten' op, om dat woord van vorig jaar maar te gebruiken.

Matthijs603

Bericht door Matthijs603 » 21-05-2018 10:55

Als wordt besloten dat de volgorde van 2-3 alleen op die manier kan zijn opgeschreven, wat doe je dan met leerlingen die de '2' op plek 3 hebben en de '3' op plek 4 (en bijvoorbeeld de 5 '5' op plek 5)?

Zoals ik het schema zie, kunnen 2 en 3 worden omgewisseld omdat ze qua inspringen gelijk zijn weergegeven. Maargoed, zoals eerder gezegd sluit ik me volledig aan bij de groeiende groep die hier zegt: goede vraag, slechte puntentelling.

Plaats reactie