2018-II vraag 18

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
AnnetteNED

2018-II vraag 18

Bericht door AnnetteNED » 18-06-2018 20:55

Ik begrijp niet goed waarom het antwoord D is.

Het gaat er toch om dat het boek literair gezien belangrijk is en dat die literaire waarde behouden moet blijven. Dat doet men dan d.m.v. het uit het hoofd leren van het boek. Maar het gaat dan toch niet om het belang van het uit het hoofd leren?

HansD

Bericht door HansD » 18-06-2018 21:28

Mee eens. Ik had zelf dan ook antwoord A.

Ik geloof dat ik het CvTE morgen maar weer eens een vereer met een mailtje. Overigens pak ik dan gelijk een paar andere vragen mee, geloof ik.

Arian2

Bericht door Arian2 » 18-06-2018 22:51

HansD schreef:Mee eens. Ik had zelf dan ook antwoord A.

Ik geloof dat ik het CvTE morgen maar weer eens een vereer met een mailtje. Overigens pak ik dan gelijk een paar andere vragen mee, geloof ik.

Het gaat toch niet om de ontwikkeling van de beschaving, maar om de instandhouding. De dissidenten werken hieraan mee door een literair werk dat dreigt te verdwijnen, uit het hoofd te leren. Ze moeten dus goed kunnen "stampen". (D)

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 18-06-2018 23:51

Arian2 schreef:
HansD schreef:Mee eens. Ik had zelf dan ook antwoord A.

Het gaat toch niet om de ontwikkeling van de beschaving, maar om de instandhouding. De dissidenten werken hieraan mee door een literair werk dat dreigt te verdwijnen, uit het hoofd te leren. Ze moeten dus goed kunnen "stampen". (D)
Ik had antwoord B (en twee van mijn drie leerlingen ook)

Plaats reactie