2018-II vraag 31

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
HansD

2018-II vraag 31

Bericht door HansD » 18-06-2018 17:36

Ligt het aan mij, of is antwoord 31 eigenlijk geen antwoord op de vraag?

In de tekst wordt mijns inziens niet echt duidelijk waarom Blom het onwaarschijnlijk vindt dat eerdere bevindingen toevalstreffers waren. Ze lepelt weliswaar interessante resultaten op, maar waarom die aantonen dat de eerdere bevindingen geen toevalstreffers waren, is mij niet duidelijk.

Wie toont mij de weg in deze mist?

Christine Brackmann

Bericht door Christine Brackmann » 19-06-2018 22:05

Volgens mij wil ze duidelijk maken dat de vorige onderzoeken een beroep deden op de meertaligheid en dat meertaligen daarom beter scoorden (dus niet toevallig). Als je ze test in een situatie waarin ze maar één taal kunnen gebruiken, scoren ze slechter dan in een tweetalige situatie.

Plaats reactie